Facebook se zkraje roku intenzivně zabýval větší transparentností vlastních publik. V únoru rozšířil funkci „Proč se mi zobrazuje tato reklama“, která existuje již čtyři roky, a v dubnu zavedl nový nástroj „Proč se mi zobrazuje tento příspěvek„. Podle výzkumů Facebooku byly ale informace o zobrazovaných reklamách pro uživatele stále málo srozumitelné, a proto se rozhodl vnést do nástroje více přehlednosti.
Facebook zaprvé uvede více důvodů, proč uživatel vidí reklamu. Dříve se zobrazovaly 1-2 hlavní důvody (demografické údaje nebo reklama se zobrazuje, protože jste navštívili danou webovou stránku), nyní bude odůvodnění detailnější a zahrne i zájmy uživatele.
Uživatelé uvidí i zřetelněji, kde najdou ovládací prvky k této funkci.
Facebook aktualizuje také Předvolby reklam, aby uživatelům ukázal více informací o firmách, které nahrály do Facebooku seznamy s jejich údaji. Obvykle inzerent využívá telefonní číslo nebo e-mail.
Přejděte do Předvolby reklam a klikněte na možnost Inzerenti a firmy. Následně se zobrazí dvě nové sekce:
1. Kdo nahrál seznam s vašimi údaji a využil ho k inzerci za posledních 7 dní – V tomto případě uvidíte konkrétní jméno firmy, například váš kadeřnický salon, e-shop, kde jste nakoupili, banku a podobně. Tito inzerenti nahráli data o uživatelích do Facebooku, použili je pro reklamu a vy jste součástí toho seznamu.
2. Kdo nahrál a sdílel seznam s vašimi údaji – Druhá sekce ukáže, která firma původně nahrála seznam s vašimi údaji a následně ho sdílela s jinými inzerenty.
Další zajímavé seznamy, které v kategorii Inzerenti a firmy najdete, jsou:
- Seznam inzerentů, na jejichž reklamu jste klikli
- Seznam inzerentů, které jste skryli
- Inzerenti, jejichž web pravděpodobně používáte
Chcete více detailů? Podívejte se, podle čeho Facebook rozhoduje, jaké reklamy se vám mají zobrazovat, a zkontrolujte si své předvolby pro reklamu.