Nástroj Brand Collabs Manager, který usnadňuje spolupráci v rámci sponzorovaného obsahu, se otevírá i skupinám. Značky tak získají nový prostor pro oslovení relevantního publika a správci skupin mohou monetizovat své správcovské úsilí.
Brand Collabs Manager představil Facebook před dvěma lety. Loni v březnu ho rozšířil do Evropy, na podzim ho zpřístupnil více uživatelům a koncem roku pak i tvůrcům na Instagramu. A nyní přichází na řadu skupiny.
Kouzlo Brand Collabs Manageru tkví v tom, že usnadňuje vyhledávání vhodných možností partnerství. Můžete hledat jak na Facebooku, tak na Instagramu. A teď do seznamu přibudou i veřejné skupiny.
Správci skupin mohou spolupracovat se značkami/influencery a tvořit společně kampaně, na které jejich členové slyší a které jsou pro ně hodnotné. A benefity to přináší oběma stranám. Zatímco značky se mohou spojit s relevantním publikem v místě, kde si uživatelé důvěřují a aktivně se zapojují, správci skupin získají příležitost vydělat si peníze na podporu jejich práce při správě komunity.
U skupin uvedených v Brand Collabs Manageru najdete demografická data daného publika, ukázkové příspěvky a popis skupiny. Díky tomu se značky snadno dozví, která skupina je pro ně nejvhodnější. Správci se naopak mohou rozhodnout, jestli s danou značkou spolupracovat chtějí či nechtějí.
Vlivem toho, že se výrazně rozrůstá členská základna skupin a uživatelé se více zapojují, zavádí Facebook novinky pro skupiny jako na běžícím pásu. Nedávno například uvedl sadu funkcionalit, které nabízí nový způsob kategorizace témat, pozastavení aktivit uživatelů a další praktické možnosti.
Facebook spouští Brand Collabs Manager zatím jen pro veřejné skupiny. Další typy skupin jsou ale také v plánu. Podrobnosti o novince najdete na blogu Facebooku.