Facebook oznámil další fázi své e-commerce jízdy. Tentokrát se zaměřuje na komunikátor WhatsApp, kam brzy přivede Facebook Shops. Ty se co nevidět dostanou také do Marketplace. Kromě toho Facebook pracuje na nových Shops Ads a dalších reklamních formátech.
Shops na WhatsAppu
Facebook a Instagram Shops navštěvuje každý měsíc přes 300 milionů uživatelů. Více než 1,2 milionu lidí je tu aktivních. Proto se obchody brzy objeví také ve WhatsAppu, který si stále drží nejvyšší příčku co do počtu uživatelů mezi všemi komunikátory na světě.
Prodejci budou moci v konverzační aplikaci vytvářet virtuální výlohy a prezentovat své zboží stávajícím i potenciálním zákazníkům. Uživatelům se zase otevírá nové místo, kde mohou nacházet relevantní produkty a propojit se s firmami napřímo.
Facebook už do WhatsApp chatu integroval katalogy produktů, stejně jako nákupní tlačítko a košík. Facebook Shops jsou tak dalším logickým krokem.
Kromě toho Facebook pracuje na platbách v aplikaci a pokročilých obchodních nástrojích. Upřesnil také, že firmám postačí zřídit si obchod pouze jednou, aby fungoval napříč Facebookem, Instagramem i WhatsAppem.
Shops v Marketplace
Facebook zavede obchody i na svém vlastním tržišti Marketplace, což opět rozšiřuje možnosti prodejcům i zákazníkům. Firmy, které si již Facebook Shops nastavily, přitom nebudou muset dělat nic navíc. Facebook nabídku produktů automaticky převede.
Novinka je dostupná zatím jen v USA.
Shops Ads
Facebook rovněž pracuje na reklamách v Shops, které umožní cílit na základě individuálních nákupních preferencí uživatelů. Zvažuje se také personalizace těchto reklam pomocí speciálních nabídek a akcí.
A nakonec Facebook globálně zpřístupňuje reklamy s produktovými tagy a pustil se do testování dynamických AR reklam.
S novými funkcionalitami, které souvisí s nakupováním, se tak v poslední době roztrhl pytel. Nedávno je ohlásil také Instagram, který testuje vizuální vyhledávání produktů v aplikaci.