Facebook začne posilovat originální mediální obsah

7. 7. 2020Novinky

Facebook mění algoritmus a začíná novým způsobem hodnotit obsah médií na News Feedu. Nově upřednostní originální a kvalitní zpravodajský obsah, u kterého je navíc transparentně uvedeno autorství.

Facebook je dlouhodobě kritizovaný za to, že dostatečně nevyzdvihuje kvalitní zpravodajství nad bulvárem. V souvislosti s volbami, které se letos konají v USA, se snaží tyto skutečnosti napravit.

Nově proto začne identifikovat originální obsah a vyhodnocovat, co stojí za propagaci. K analýze článků použije umělou inteligenci, která najde nejčastěji citované původní zdroje.

Co to znamená pro feed a uživatele?

  • Kanál příspěvků ani „zážitek“ uživatelů se tím dramaticky nezmění. Facebook bude nadále zobrazovat pouze obsah médií, která sledujete vy nebo vaši přátelé. V této skupině pouze více podpoří originální příběhy.
  • Facebook vedl aktivní rozhovory s vydavateli a provedl i průzkum mezi uživateli, aby mohl definovat, co pro ně znamená originální obsah. Díky tomu bude moci do svých algoritmů zařadit nové parametry vyhodnocování.
  • Změna algoritmu se týká pouze zpravodajského obsahu. Prozatím se Facebook soustředí jen na obsah v angličtině. Do budoucna chce ale změny rozšířit do dalších jazyků.

Co to znamená pro vydavatele?

  • Facebook předpokládá, že vydavatelé výrazné změny v distribuci obsahu ve feedu neuvidí.
  • Na co je ale důležité myslet, je transparentnost obsahu. Facebook totiž začne snižovat dosah novinkám, které nemají uvedené autorství nebo informace o redakci na webu vydavatele.
  • Vydavatelé by měli myslet i na další signály, podle kterých Facebook hodnotí, kterému obsahu dá přednost.

Tímto krokem chce Facebook dále podpořit boj proti dezinformacím a falešným účtům. Podrobnosti o změně algoritmu si přečtete na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře