Se Shops udělal Facebook velký krok k tomu stát se e-commerce platformou. Teď je na čase vrhnout se na vývoj a integraci platebních systémů, aby bylo možné dokončit nákup přímo v aplikaci. Z tohoto důvodu založil novou skupinu.
Facebooková finanční skupina bude pracovat s různými prvky.
- Na jedné straně pokračuje na projektu kryptoplateb, které by umožnily platby prostřednictvím digitální peněženky integrované do Facebooku.
- Dále počítá s tradičními bankovními službami pro převod peněz.
- V širším chce zavést i Facebook Pay a WhatsApp Pay, které zjednoduší přímé platby v dalších regionech.
To vše směřuje k jedinému cíli – Facebook se chce stát přední platformou pro online nakupování. Má v plánu změnit způsob, jakým lidé surfují a nakupují online. A postupně se k tomu blíží.
Svědčí o tom i novinky, které představil v posledních měsících. Abyste mohli používat Shops na Facebooku a Instagramu co nejefektivněji, spustil nový vzdělávací Blueprint kurz. Instagram zase testuje sekci Shop v záložce Prozkoumat a označování produktů v textech příspěvků. Zároveň aktualizoval požadavky na obchodní způsobilost, aby se do prodejů mohlo zapojit více firem. Cíl Facebooku se promítl také do úpravy možností tvorby Custom Audiences, které se rozšířily o nákupní aktivitu. A pozadu nezůstává ani Marketplace, které se plánuje otevřít i firmám.