Facebook zavádí Shops a další nástroje pro malé firmy

21. 5. 2020Novinky

Současná koronavirová situace se podepsala a stále podepisuje na podnikání většiny firem. Dopady cítí hlavně malé podniky. Facebook proto spolu s Instagramem zavádí podpůrné nástroje, které firmám pomohou přesunout aktivity do online světa, zviditelnit se a lépe přečkat těžké období.

Shops

Nejvýraznější novinkou je Shops, který umožní firmám „založit“ si vlastní e-shop přímo na Facebooku a Instagramu. Spousta obchodů nebo restaurací totiž musela během krize fyzicky zavřít (a ve světě stále zavřené jsou) a nouzově řešila, jak své zboží či služby přesunout do online světa. Pro mnoho z nich to bylo zcela poprvé a řada musela dokonce ukončit provoz. Facebook teď firmám ale významně pomůže.

Shops si založíte zdarma. Poplatek vám bude Facebook účtovat pouze za reklamy, které si pro svůj business můžete zakoupit, a za platbu, kterou tu zákazník provede. Výhodou pro zákazníky je, že se platební údaje uloží na jednom místě a může je pak použít pro jakékoliv účely v rámci Facebooku nebo Instagramu.

Zdroj: Facebook

Shops najdete na firemních stránkách na Facebooku a v business profilech na Instagramu. Mohou se rovněž zobrazit ve Stories nebo reklamách. Zboží si mohou uživatelé uložit nebo objednat. A prodejci se mohou rozhodnout, jestli zákazník dokončí nákup na Facebooku, anebo ho přesměrují na svůj web.

Zákaznickou podporu lze řešit skrze Messenger, Instagram Direct nebo WhatsApp. Facebook plánuje, že také umožní procházet katalogy, nakupovat přímo z okna chatu nebo z live vysílání a označovat položky z katalogu, aby se zobrazily pod živými videi. Pracuje i na věrnostních programech.

Zdroj: Facebook

Se snazší integrací e-shopů na sociální sítě pomohou partneři Facebooku, jako je Shopify, BigCommerce nebo Woo. Novinku teď Facebook zavádí v USA a na Instagram se chystá letos v létě. Koncem roku plánuje přidat nákupní záložku do navigačního panelu. Ambice Facebooku totiž nejsou vůbec malé – chce se stát TOP nákupní destinací na internetu.

Podrobnosti o Shops najdete na blogu Facebooku.

Samolepka „Podporuji malé firmy“

V Instagram Stories najdete novou samolepku. Ta jednak funguje jako vizuální prvek, kterým můžete okořenit příběhy, a současně umožňuje uživatelům sdílet náhledové obrázky posledních třech příspěvků firmy, o které chcete dát ve Stories vědět. Náhledovou fotku daného profilu vybírá Instagram automaticky.

Zdroj: Instagram

Samolepka představuje velkou příležitost, jak upozornit na firmy, které máte rádi, pomoci jim s propagací produktů nebo služeb a dostat na jejich profil více lidí. Označené podniky pak mohou vaše Stories přesdílet k sobě.

Pokud tedy provozujete malou firmu, měli byste přemýšlet nejen o obsahu, který zveřejňujete na Instagramu, ale i tom, jak zaujmout v rámci třech rámečků v nové samolepce, kterou mohou sdílet vaši přátelé, zákazníci nebo různí influenceři.

Hashtag #SupportSmallBusiness

Facebook zavedl hashtag, díky kterému uživatelé v aplikaci objeví více malých firem. Facebook také testuje modré zvýraznění hashtagů v příspěvcích, aby byly na první pohled viditelnější. Pomocí hashtagu chce firmám nabídnout co nejefektivnější prostor pro zviditelnění.

Zdroj: Facebook

Označení „s podporou“

Facebook rovněž přidává nový tag „s podporou“, který je určený především tvůrcům a nabízí podporu malých firem podobně jako označení placeného partnerství.

Zdroj: Facebook

Nástroj „Firmy v okolí“

Další nástroj využívá data o poloze uživatelů, aby jim ukázal lokální podniky, které mohou podpořit. Na této funkcionalitě pracoval Facebook už v posledních letech, ale teď jí věnuje větší pozornost právě z důvodu pandemie.

Zdroj: Facebook

Lepší komunikace pro firmy

Facebook také aktualizuje nástroje pro komunikaci firem s uživateli. Chce zjednodušit správu přímých dotazů a zachovat spojení se zákazníky. V kritické době je totiž komunikace klíčová.

Facebook upgraduje Business Inbox v Messengeru, aby mohly firmy komunikovat s lidmi přímo z aplikace. Zjednoduší se také přepínání mezi firemním a osobním účtem. A pomocí pár kliknutí můžete využít chatovací plugin a umožnit bezproblémový chat na svém webu.

Zdroj: Facebook

Zdroj informací pro firmy

Na Facebooku a Instagramu najdete i speciální prostor věnovaný aktuálním informacím, nástrojům a podpoře malých firem v době Covid-19. Tento hub pomáhá rychle se zorientovat a udělat nezbytné kroky, abyste svou firmu posunuli dál. Business Resource Hub najdete ve zkratkách v aplikaci Facebooku a prostřednictvím firemního profilu na Instagramu.

Zdroj: Facebook

Podrobnosti o nových nástrojích se dozvíte na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře