Instagram hovořil o Branded Content Ads už v březnu, nyní ale přišla doba, kdy je oficiálně zavádí. Inzerenti teď mohou ve feedu propagovat organický značkový obsah. Tyto reklamy by se měly brzy rozšířit také do Instagram Stories.
Značkový obsah je obsah, který pro danou firmu vytváří nějaký tvůrce, nejčastěji influencer, sportovec, zpěvák či další známá osobnost. V rámci těchto organických příspěvků propaguje zboží nebo službu dané firmy, se kterou uzavřel placené partnerství. Tento obsah je označený jako „placená spolupráce s … (jméno značky)…“. Instagram totiž považuje za důležité, aby partnerství mezi značkou a tvůrcem bylo pro všechny uživatele transparentní.
Značkové příspěvky měly doposud organickou formu. Nyní jim Instagram nabízí podporu ve formě placené reklamy, aby získaly větší dosah, engagement a oslovily nové uživatele, ne jen ty, kteří danou firmu nebo tvůrce už sledují. Díky reklamě také získají firmy přístup k nástrojům pro měření, aby mohli své reklamy testovat, optimalizovat a vyhodnocovat jejich dopad.
Jak začít?
Pokud chcete podpořit značkový příspěvek reklamou, musíte podniknout tyto dva kroky:
- Tvůrce značkového obsahu musí umožnit svému business partnerovi promování daného příspěvku v podobě reklamy. To uděláte v pokročilém nastavení.
- Firma následně uvidí příspěvek v Ads Manageru pod možností „Existing Posts“. U těchto reklam můžete optimalizovat na cíle dosah, povědomí o značce, zhlédnutí videa, návštěvnost nebo projevený zájem a umístit reklamu buď ve feedu, anebo ve Stories.
Zajímá vás víc? Podívejte se na podrobnější instrukce pro tvůrce i značky. O značkovém obsahu na Instagramu zjistíte více v nápovědě.
Branded Content Ads pro feed budou všem inzerentům k dispozici během několika týdnů a pro Stories během několika měsíců.