Instagram přidává nové analytické možnosti

25. 10. 2021Novinky z Facebooku

Instagram přidává do přehledů nové metriky a údaje, které vám poskytnou více informací o výkonnosti vašeho obsahu. Dozvíte se například konkrétněji, kdo se zajímá o váš obsah nebo jaký je celkový dosah vašich příspěvků. Analytické novinky chystá sociální síť i pro partnerství tvůrců a značek.

Nové metriky vám pomohou při rozhodování o tom, co a jak na Instagramu publikovat a co a jak optimalizovat.

V Instagram Insights tak nově uvidíte:

  • zapojené účty – zobrazí celkový počet profilů, které v daném časovém období interagovaly s vaším obsahem
  • zapojené publikum – tyto údaje poskytnou demografické informace o uživatelích, kteří se zapojují do vašeho obsahu, ať už sledují váš profil, nebo ne, včetně nejčastějších měst, zemí, věkových kategorií a pohlaví.
  • oslovené publikum – podobně jako u zapojeného publika poskytne tento údaj demografické informace o lidech, které jste svými příspěvky v daném časovém období oslovili, včetně nejvýznamnějších měst, zemí, věkových skupin a pohlaví.
Zdroj: Instagram

Nutno zmínit, že jednu aktualizaci analytických přehledů provedl Instagram už v květnu, kdy je rozšířil o metriky vztahující se k videím Reels a Instagram Live a také o podrobné informace o dosahu nebo o nové přednastavené možnosti časového rámce.

Kromě toho se Instagram snaží zvýšit transparentnost partnerství mezi značkami a tvůrci, a to díky novému procesu sdílení dat, který tvůrcům umožní nahlédnout do přehledů, které má firma k dispozici.

V praxi to znamená, že když značka propaguje příspěvek tvůrce s označením placeného partnerství nebo vytvoří reklamu bez již existujícího příspěvku, může si tvůrce nově zobrazit výkon této reklamy včetně dosahu, lajků, komentářů, uložení a sdílení. Tyto informace najdete v nastavení, v možnosti Zobrazit reklamy a přehledy v sekci reklam se značkovým obsahem.

Podrobnosti o novinkách se dozvíte na blogu Instagramu.

Jsem copywriterka a vedu své textové studio COPYBARA. Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře