Instagram spouští několik nových prvků. Nový tichý režim upozorní vaše kontakty, když jste offline. K dispozici bude také několik nových nástrojů pro manuální správu zobrazených příspěvků, které Instagramu pomohou zlepšit doporučování obsahu.
Tichý mód
Instagram přidává nový Tichý režim, který vypne veškerá oznámení, přidá do stavu vašeho profilu upozornění, že nejste dostupní, a zavede automatickou odpověď na vaše příchozí zprávy (DM).
V aplikaci můžete dobu „klidového režimu“ nastavit ručně a snadno ji přizpůsobit svým potřebám. Nemějte ale obavy, o upozornění nepřijdete. Poté, co se funkce vypne, vám Instagram zobrazí rychlý přehled oznámení, abyste mohli dohnat, co jste zmeškali.
Instagram tímto nástrojem vychází ze zpětné vazby především mladších uživatelů, kteří si občas chtějí udělat čas pro sebe a hledají způsoby, jak se soustředit na jiné věci než sociální sítě. Pomůže to samozřejmě i správcům profilů, kteří se snaží omezit čas strávený u obrazovky.
Novinka je nyní k dispozici všem uživatelům v USA, Velké Británii, Irsku, Kanadě, Austrálii a na Novém Zélandu. Brzy přibudou další regiony.
Kontrola obsahu
Instagram přidává také nové nástroje pro vlastnoruční úpravu toho, co v aplikaci vidíte, včetně možnosti skrýt doporučené příspěvky na základě klíčových slov.
Při skrývání příspěvku ve feedu se vám nyní zobrazí nová možnost Nenavrhovat příspěvky s určitými slovy ve vyskakovacím seznamu. Klikněte na ni a budete moci v doporučeních a záložce pro objevování ztlumit témata dle vašeho výběru.
V praxi to funguje tak, že přidáte slovo nebo seznam slov, emotikonů či hashtagů, kterým se chcete vyhnout. Instagram pak zapracuje na tom, aby vám obsah s těmito výrazy v titulku nebo hashtagu již nedoporučoval. Tuto funkci najdete také v Nastavení – Soukromí – Skrytá slova.
V rámci záložky Objevujte pak Instagram umožní skrýt najednou více příspěvků, které vás nezajímají.
Klikněte na výzvu Skrýt další v úvodním upozornění a budete moci vybrat příspěvky, které nechcete vidět. Pomocí toho se Instagram dozví o vašich obsahových preferencích, a podobný obsah vám již nebude nabízet.
Což se hodí, protože Meta chce stále více doporučovat uživatelům obsah, který je může zajímat. Do konce roku 2023 plánuje dokonce zdvojnásobit množství doporučených příspěvků ve feedu. Už dneska pochází více než 15 % obsahu, který se vám na Instagramu zobrazuje, z nástrojů pro doporučování pomocí umělé inteligence.
Podrobnosti o všech novinkách se dozvíte na blogu Instagramu.