Messenger představil 6 trendů pro rok 2018

18. 1. 2018Novinky

Ze všech facebookových aplikací prošel Messenger nejvíce změnami. Loni přinesl celou řadu nových nástrojů a funkcionalit, mimo jiné Stories, hry, aktualizaci skupinových chatů, chatboty a další. A protože jeho popularita roste mezi uživateli i firmami, plánuje v letošním roce další posun. Na co se můžeme těšit?

Ustavičná práce na Messengeru je logickým krokem Facebooku, protože jeho uživatelská základna vyrostla na již více než 1,3 miliard lidí aktivních každý měsíc. Komunikátor však roste i po jiných stránkách, jak ukázal poslední průzkum. Facebook chce tento trend udržet a zaměřit se především na následující oblasti:

1. Propojení v reálném čase

Hlasové a video chaty se staly významnou součástí života uživatelské komunity na Messengeru. Lidé tu vyhledávají nové příležitosti a možnosti vzájemného propojení v reálném čase. Jednoduché zprávy už nám zkrátka nestačí.

Proto se tým Messengeru zaměří hlavně na tuto stránku a podpoří ji novými nástroji, které zjednoduší propojení uživatelů. Pozornost věnuje hlavně video chatům, jejichž počet se loni oproti předchozímu roku zdvojnásobil na 17 miliard.

Na řadu přijdou také vylepšení pro skupinové video konverzace, které využívají hlavně mladší uživatelé. U nich se osvědčila novinka z července 2017, a sice možnost přidávat emojis a masky a také vlastní konverzační aplikace Bonfire, která je již dostupná v některých zemích.

Foto: socialmediatoday.com

2. Důraz na skupiny

Facebook také oznámil, že se zaměří na zájmy skupin. Lidé si mezi sebou rádi posílají fotky a videa. Sociální síť chce proto zrychlit sdílení těchto materiálů ve vysoké kvalitě (4k). Rovněž má v úmyslu upgradovat skupinové chaty do živých video konverzací.

To může být prospěšné i pro firmy. Facebook totiž pravděpodobně přidá nástroje pro video chaty s širším publikem. Ty se hodí, pokud například chcete budovat komunitu kolem své značky nebo pořádat akci pouze pro členy.

3. Zjednodušení a efektivita

V letošním roce se Messenger zjednoduší a zefektivní. Facebook tím reaguje na kritiku uživatelů, že komunikátor je v poslední době překombinovaný a obsahuje spoustu nepřehledných prvků.

Foto: socialmediatoday.com

Uživatelé totiž nehledají milion různých funkcionalit, ale chtějí si v Messengeru jednoduše popovídat s přáteli. Messenger „all-in-one“ nezafungoval. Jak se prostředí komunikátoru změní pro firmy a jejich kampaně, zůstává otázkou.

4. Vizuálnější komunikace

Facebook se v Messengeru rovněž zaměří na vizuální komunikaci, kde vidí velký potenciál. Lidé začínají být v konverzacích náročnější a budou očekávat super rychlý a intuitivní foťák či kameru, videa, obrázky, GIFy a samolepky. Tento trend se přesouvá dokonce i do prostředí pracovních konverzací, které jsou sice konzervativnější, ale lidé stejně chtějí používat emotikony a videa, která podporují interakci.

Impuls k tomuto trendu vyslal jistě i konkurent Snapchat, který vizuální možnosti žene stále kupředu a nabízí pokročilé možnosti, které se uživatelům zamlouvají.

5. Zákaznická podpora

Také v oblasti podpory pro zákazníky vidí Facebook zajímavé příležitosti. Lidé se na firmy totiž stále častěji obracejí prostřednictvím Messengeru. Podle studie společnosti Nielsen dokonce 56 % uživatelů raději napíše zprávu, než zavolá na linku zákaznické podpory.

Firmy mohou tuto skutečnost využít ve svůj prospěch a nabídnout zákazníkům kromě odpovědi na dotaz například i upsell či další informace o značce. Propojení s webovými stránkami či zjednodušená verze live chatu umí udržet pozornost.

6. Marketingový kanál

Facebook na závěr upozornil, že má ambice udělat z Messengeru klíčovou marketingovou platformu. Lidé podle něj očekávají, že jim firmy na Messengeru poskytnou nějakou přidanou hodnotu – ať už se jedná o živý rozhovor, nebo něco jinak kreativního. Firmy se tím mohou také odlišit od konkurence a podpořit popularitu své značky.

Podrobnosti o trendech v Messengeru si můžete přečíst na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře