Meta spouští nové nástroje generativní AI pro tvorbu reklam

9. 10. 2023Novinky

Meta zavádí nové nástroje generativní umělé inteligence pro tvorbu reklam. Díky nim bude možné automaticky tvořit různé varianty textů, generovat pozadí obrázků nebo přizpůsobovat kreativu různým formátům.

Meta testovala nové nástroje od května a nyní je zavádí do praxe. Každý z nich bude využívat generativní umělou inteligenci, aby nabídl více kreativních možností, a to buď prostřednictvím navrhovaných popisků příspěvků, alternativních obrázkových pozadí nebo generovaných vizuálů, které budete moci použít v různých formátech reklamy.

  • generování pozadí – AI umožní vytvořit více pozadí, která doplňují obrázky produktů (díky tomu můžete oslovit různé skupiny uživatelů)
  • rozšíření obrázků – obrázky budete moci plynule přizpůsobovat různým poměrům stran v různých umístěních (feed, Reels)
  • varianty textu – AI vygeneruje na základě původního textu více verzí popisků, přičemž zdůrazní výhody produktů a lépe osloví publikum

Všechny tyto možnosti tak představují významný přínos v procesu tvorby reklam. Už při testování totiž Meta zjistila, že nové nástroje šetří mnoho času – podle průzkumu mezi inzerenty, kteří je již vyzkoušeli, to bylo pět a více hodin týdně, což odpovídá jednomu měsíci ročně.

Nové reklamní nástroje navíc pomáhají zvýšit výkonnost kampaní, protože umožňují rychleji vytvořit více kreativních variant najednou.

Meta v souvislosti s tím oznámila, že vyvíjí AI nástroje pro obchodní sdělení, což je oblast, kde v poslední době zaznamenává významný růst. Firmy tam budou moci brzy využívat umělou inteligenci v aplikacích Messenger a WhatsApp a tvořit s ní obchodních sdělení, pomocí nichž naváží kontakt se zákazníky. Tuto funkcionalitu Meta zatím testuje s malým počtem inzerentů. Rozšířit ji plánuje v příštím roce.

Co se týče novinek AI pro reklamy, ty již Meta postupně zavádí ve Správci reklam. Globálně by měly být dostupné do konce roku.

Podrobnosti se dozvíte na blogu Mety.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře