Facebook oznámil, že chystá novinky, které potěší především vývojáře a majitele mobilních aplikací. Plánuje rozšířit možnosti dynamických reklam pro aplikace a zavádí nový produkt k optimalizaci pro eventy aplikací.
Podle průzkumu, který Facebook zpracoval, totiž bezmála 90 % času na mobilních zařízeních trávíme používáním aplikací a až 58 % všech nákupů přes mobil se v USA provádí právě přes aplikace. Výzvou na druhou stranu je, že jen 6 % uživatelů mobilních zařízení, kteří si aplikaci nainstalují, ji stále používají i po 30 dnech.
Optimalizace pro App Events
Optimalizace pro události aplikací bude dostupná globálně a umožní doručit reklamu těm uživatelům, kteří s největší pravděpodobností provedou zamýšlenou akci v rámci této aplikace. Možnost optimalizovat na ty správné uživatele totiž sociální síti poskytují data, která historicky získává z reklam napříč Facebookem, Instagramem a sítí Audience Network. Tato data například udávají, které akce uživatelé provedli a zda vzájemně vykazují podobné charakteristiky.
Rozšíření DPA
Novinkou jsou také širší možnosti Dynamic Product Ads (DPA), které podpoří instalaci aplikací a podnítí nakupování v rámci nich. K dispozici by měly být v následujících několika týdnech.
Nové DPA přitom budou fungovat následovně: Pokud uživatel projeví zájem o patřičný produkt na webové stránce firmy, bude se mu automaticky doručovat reklama vyzývající k instalaci aplikace, která daný produkt zahrnuje a jehož si mohou zakoupit ihned po nainstalování aplikace do svého mobilního zařízení. Díky tomu budete moci zasáhnout lidi, kteří se již o vaše produkty zajímali a nejpravděpodobněji dokončí nákup právě prostřednictvím aplikace.
Věříme, že rozvoj DPA do dalších vertikál a objectivů na sebe nenechá dlouho čekat. Naposledy se například představilo rozšíření DPA pro cestovní ruch. O dostupnosti nové funkce v Power Editoru zatím Facebook mlčí, ale velmi brzy bude k dostání u nástrojů Facebook Marketing Partners, mimo jiné u českého ROI Hunter.