Facebook zavádí nový typ dynamických reklam, které půjdou na ruku maloobchodům. Takzvané Dynamic Ads for Retail budou zobrazovat, které produkty jsou v obchodech ve vašem blízkém okolí skladem, a zacílí na uživatele, kteří si je s největší pravděpodobností přijdou nakoupit.
Bezmála 49 % všech nákupů provedených v kamenných obchodech ovlivňují digitální interakce, přičemž více než polovina se odehraje prostřednictvím mobilu. Z tohoto důvodu se Facebook snaží pomáhat kamenným prodejnám v oblasti onlinu čím dál tím více.
V červnu proto přišel například se třemi užitečnými novinkami, jako je lokátor prodejny, metriky návštěvnosti nebo aplikační rozhraní pro offline konverze. Nyní zavádí nový reklamní formát, který zvýrazní dostupné zboží v obchodech ve vašem blízkém okolí, a možnost oslovit touto reklamou lidi, u kterých je pravděpodobné, že se pro ně rovnou vydají.
Co umí Dynamic Ads for Retail
Nové dynamické reklamy jsou jakousi odnoží klasických DPA, které se však již nezaměřují na e-commerce, ale na offline prodeje, kombinovanou s formátem Local Awareness, který doručuje reklamy pouze tomu, kdo se nachází nejblíže danému místu zájmu. Podobně jako u tradičních DPA se v rámci carousel reklam zobrazí vybrané produkty včetně jejich aktuální ceny, kterou lze upravit v závislosti na lokalitě.
Kromě dostupnosti vybraných produktů vám dá Facebook rovnou návod, jak se do daného obchodu dostanete. V reklamě rovněž uvidíte souhrnné informace o produktu, abyste nemuseli zbytečně opouštět rozhraní aplikace. Součástí budou ale také odkazy na produkty umístěné na webových stránkách obchodu.
Samozřejmostí jsou pak call-to-actions, jako „Kontaktovat nejbližší obchod“, „Koupit online“ nebo „Uložit zboží na později“. K dispozici bude i záložka, abyste si produkt zapamatovali a mohli si prohlédnout podobné produkty, které jsou dostupné v dalších obchodech v okolí. Ty Facebook nabídne na základě tagů kategorií, které prodejci k danému produktu přiřadí.
Abyste měli jistotu, že informace o dostupnosti zboží jsou aktuální, Facebook vyžaduje, aby prodejci updatovali produktové katalogy alespoň každých 24 hodin. A podobně jako u klasických reklam optimalizovaných na Local Awareness mohou tyto reklamy zahrnout kontaktní informace a mapu se směrovkami, jak se do obchodu dostat.
Nový způsob cílení
Novinkou je rovněž cílení reklam. Doteď jste si mohli, respektive museli sami vybrat cílové publikum, kterému jste reklamu doručovali, nyní to Facebook udělá za vás. Využije k tomu data shromážděná od lidí, kteří na sociální síti sdílejí přes mobil svou aktuální pozici a u nichž je největší pravděpodobnost, že se do obchodu vydají. Toto publikum bude následně porovnávat s cílovým okruhem, jak široké spektrum lidí má reklama zasáhnout, který si nadefinoval prodejce. Facebook nakonec zobrazí reklamu těm uživatelům, kteří stojí uprostřed Vennova diagramu. Inzerent zaplatí na základě počtu doručení reklamy a uvidí, jakou návštěvnost obchodu reklamy přinesly.
Nový reklamní účel návštěvnosti obchodu by měl být k dispozici během několika měsíců, ale zatím opět jen pro pár vybraných brandů, na kterých ho Facebook otestuje. Předpokládá se ovšem, že obchody nacházející se v hustě obydlených městských oblastech a multi-levely jej využít nebudou moci ani v budoucnu, protože je takřka nereálné, aby Facebook správně odhadl, zda člověk v dané lokalitě navštěvuje obchod, nebo jen prochází.
Dynamické reklamy jsou čím dál populárnějším marketingovým formátem v mnoha oblastech podnikání. Svědčí o tom řada úspěšných případových studií. Ve specifické verzi jsou dostupné pro sféru cestování (Dynamic Ads for Travel) i na Instagramu, rozšíření DPA se dočkají také mobilní aplikace.