Reklamy v kartě Prozkoumat na Instagramu: Jak na ně v praxi

15. 10. 2019NávodyNovinky

Reklamy ve vyhledávání na Facebooku fungují v širším měřítku od srpna. O tom, že se dostanou i do oddílu Prozkoumat (Explore) na Instagramu, se ale mluvilo ještě o měsíc dříve. A protože vás jistě zajímá, jak si s těmito reklamami v instagramovém vyhledávacím feedu co nejlépe poradit, předáme vám praktické tipy, které jsme získali exkluzivně od Facebooku.

Tak jako všechny reklamy na sociálních sítích, i reklamy ve vyhledávání na Instagramu musí dodržovat určitá specifika. Pojďme se na ně podívat, ať je máte správně nastavené a víte, co od nich očekávat.

Formát

  • Reklamy v kartě Prozkoumat budou mít stejný formát jako reklamy ve feedu. Instagram nedoporučuje experimentovat s jinými formáty.
  • Reklamy se nebudou zobrazovat ve vyhledávací „mřížce“ (gridu) ani na IGTV, v sekci Shopping či ve Stories.
  • Po kliknutí na fotku nebo video v kartě Prozkoumat se reklamy zobrazí jako součást vyhledávacího feedu mezi fotkami a videi podobně, jako tomu je u reklam v Instagram feedu.
  • Reklamy nebudou kontextové.
Foto: Facebook, Inc.

Reklamní cíle a parametry

  • Instagram bude podporovat všechny marketingové účely kromě Prodeje z katalogu (Product Catalog Sales).
  • Jsou podporované všechny formáty kromě dynamických reklam (Dynamic Ads) a kolekcí (Collection Ads).
  • Instagram nebude podporovat Placement Asset Customization, místo toho automaticky využije Instagram Feed.
  • V kartě Explore Video se objeví jen video reklamy.

Nakupování

  • Reklamy bude možné nakupovat pouze v aukci. Reach a Frequency nebude k dispozici.
  • Reklamy v kartě Prozkoumat nepůjde nakoupit samostatně, ale pouze společně s umístěním Instagram Feed.
  • Defaultně bude umístění vypnuto, bude potřeba ho zvolit jak pro možnost Automatic tak i Multiple Placement.
  • Reklamy budou k dispozici přes Ads Manager i API.
  • Reklamy budou přístupné i pro PBIA (Page Backed Instagram Account).
  • Reklamy budou postupně zavedeny ve všech zemích.

Díky novému typu reklam tak máte na Instagramu už tři možnosti, kudy pomocí inzerce oslovit potenciální i stávající zákazníky. Instagram nabízí umístění reklam standardně ve feedu, ve Stories a nyní i ve vyhledávání (karta Prozkoumat).

Další podrobnosti o reklamách ve vyhledávání na Instagramu zjistíte v nápovědě Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře