Opravdu dobrou přednášku poznáte tak, že nezastará ani měsíc po konferenci. Pár takových nabídl i letošní ročník Engage. Podívejte se na jejich záznamy v našem výběru.
Poslední uzenáče z cateringu zájemci o novinky ze světa sociálních sítí snědli ve foru Karlín už déle než před měsícem. Takže videa i prezentace nějaký ten pátek visí online na stránkách organizátorů. Pokud jste dosud neměli příležitost videa zhlédnout, třeba si po přečtení našeho přehledu během dlouhých prázdninových večerů čas na některou z přednášek najdete.
Abyste se nemuseli prokousávat záznamem z celodenní konference, vybrali jsme vám jen ty příspěvky, jež nás z rozličných důvodů nejvíce zaujaly.
Boj o pozornost generace Y
Mladickou energii a s přihlédnutím k věku i překvapivý rozhled předvedl Steve Barlett, hlava britské digitální agentury Social Chain specializující se na práci s influencery. Milleniálům, tedy svému cílovému publiku, Steve opravdu rozumí a to nejen proto, že je jejich vrstevník. Pomocí vlastní platformy se snaží do světa lokálních instagramových hvězdiček a jejich publik přivést řád a trochu tvrdých čísel.
Kreslený vtip ve službách marketingu
Dobrý vtip a produkt kvalitního marketingu sdílí podobné znaky. Všem je líp, pokud vychází z chytrého nápadu a ne jen tupé snahy po senzaci. Chytře a poutavě o tom letos v květnu v Praze mluvil Tom Fishburne, duchovní otec Marketoonist. Tato Tomova iniciativa v sobě spojuje obsahový marketing a estetiku stejně jako ostrou pointu novinových karikatur a stripů.
Jak souvisí obří mapa s umělou inteligencí
Na to, co bude důležité pro marketing zítřka, jsme se Philipa Evanse ptali v našem květnovém rozhovoru.
V přednášce, která rozhovoru předcházela, uslyšíte o fenoménu čím dál rychlejšího prorůstání umělé inteligence do světa člověka. Toto nazývá Evans digitálním narušením. Navigaci v tomto digitálně narušeném světě pak přirovnává k navigaci s pomocí mapy v měřítku 1:1, tak jako je to v alegorii, kterou vrátil do diskurzu v jedné ze svých statí španělský esejista Jorge Luis Borges.
Cambridge analyzuje otisky lidí v digitálním světě
Vesselin Popov z cambridgeského centra psychometrie předestřel možnosti využití teorie digitálních otisků. Díky tomu, že Vess a jeho kolegové ve své práci vysledovali například korelaci zájmů vyjádřených na Facebooku s určitými psychologickými charakteristikami, dokáží upravovat nebo analyzovat doručování reklamy na základě takových kritérií, jako jsou povahové vlastnosti, temperament nebo předpokládané IQ.
Politika, ekologie a náhled na svět, i to byl Engage
Uplynuvší Engage stál na dvou pilířích. První sestával z businessového využití sociálních sítích, druhý se soustředil na sociální sítě ve službách určitého světonázoru a tvořil dejme tomu politickou dimenzi konference. O kampani, které se podařilo nabourat fotobankové stereotypy ohledně zobrazování žen, mluvila dánská copywriterka Anne Ingevold.
Politickou sféru zastupovala i například Laura Miller. Laura zodpovídala za komunikaci na sociálních sítích Bílého domu. Komunikaci prezidentské kanceláře spoluvytvářela po funkční období prezidenta Baracka Obamy. Spíše než ucelený obraz budování komunikačních koncepcí a jejich vyhodnocování nabídla návštěvníkům karlínského fora přehled zajímavostí z dob působení pro tento nesmírně důležitý úřad.