Facebook rozšiřuje možnosti reklamy pro mobilní hry. Tím chce poskytnout vydavatelům i vývojářům více prostoru, jak zpeněžit svou tvorbu. Rewarded videa (videa s odměnou) mohou nyní využívat všichni vývojáři a stejně tak inzerovat ukázky svých her s náhledem přímo v News Feedu. Cílem Facebooku je dát vývojářům více příležitostí k výdělku peněz, motivovat je k další tvorbě her a pomáhat začínajícím tvůrcům s budováním komunity.
Zavedení reklam do her bylo a je velmi diskutovaným tématem, protože může odradit uživatele. Facebook a vývojáři se snažili najít vyváženost mezi hrou a reklamou, aby neobtěžovala. Vybraní tvůrci začali experimentovat s metodou reklamy u rewarded videí již v roce 2017 a nyní bude tato forma reklamy přístupná všem vývojářům her.
Rewarded video funguje tak, že uživatel souhlasí se sledováním reklamy a díky tomu může ve hře získat více životů nebo jiné bonusy.
Facebook v této souvislosti zveřejnil i několik zajímavých statistik:
- V roce 2018 se zvýšil počet aktivních herních vydavatelů ve Facebook Audience Network více než 1,5krát.
- 53 % vývojářů věří, že reklamy zvýší nákupy v aplikaci.
- 79 % vývojářů používá kombinaci reklamy a nákupů v aplikaci a uvedlo, že rewarded video je jejich nejúspěšnějším formátem.
Vydavatelé mohou navíc inzerovat hry i pomocí Playable Ads. To znamená, že se do reklamy vloží mini verzi hry a hráč si ji může vyzkoušet ještě před stažením.
Nové funkce Facebook bude postupně zavádět všem vývojářům a vydavatelům.
Pokud si chcete téma prostudovat více do hloubky, doporučujeme vám více informací o monetizaci her a o přidání rewarded videí do vaší Android aplikace.