Zabezpečte si svůj Business Manager

28. 11. 2016Návody

O Business Manageru jsme se tu zmínili už mnohokrát. Je výborným nástrojem pro správu kampaní, přístupů, stránek a podobně. Je tu ale i druhá strana, kterou bychom měli mít na paměti. Spravujeme v něm data, která, kdyby se dostala do nepovolaných rukou, by mohla nemálo uškodit. Platební karty, připojené osobní účty, veškeré informace o kampaních a o fakturačních údajích. Věnujte proto zabezpečení svého Business Manageru náležitou pozornost.

Ještě jste neupgradovali?

Pokud stále používáte jen Správce reklam a o stránku se staráte bez Business Manageru, ale například spolupracujete s agenturou, plánujete řešit DPA nebo dokonce používáte pro své zaměstnance sdílené přihlášení, měli byste zauvažovat o okamžitém upgradu. A to rovnou z několika důvodů.

  • Každý člověk se bude přihlašovat pouze pomocí svého účtu.
  • Změny, které kdokoliv provede, budou spárované s tím samým účtem a tak i snadno zjistitelné.
  • Pokud přidáte platební kartu jako způsob platby vy, nikdo jiný neuvidí její plné údaje.
  • Jako administrátor můžete lépe spravovat přístupová práva. Ke stránce, účtu, projektu i XML feedu můžete přiřadit role od Analytika až po Správce.
  • Můžete s vybranými lidmi pracovat na projektech (můžete přiřadit jednotlivé položky, jako jsou účty a stránky, do jediného projektu, a pak lépe spravovat přístupy).

Kde všude se dá zabezpečit?

nastavení Business Manageru

  • Nastavte si správně upozornění. Budete tak mít přehled o tom, kdo kdy požádal o přístup, jaké změny se ve vašich účtech, stránkách i firmě odehrály a podobně.
  • Na záložceInformace o firmě“ si můžete zobrazit historii úprav. Kdykoliv někdo přidá stránku, odebere přístupy, smaže XML feed a podobně, tady to zjistíte.

historie-bm

  • V té samé záložce si nastavte i schvalování přihlášení z neznámých prohlížečů. Pokaždé, když se někdo (správce nebo všichni) takto přihlásí, přijde vám SMS s ověřovacím kódem.
  • Pokud nechcete dostávat zprávy od Facebooku, zprovoznětě si Generátor kódů. Aplikace je pak přístupná ve Facebook aplikaci pro mobily. Každých 30 sekund se generuje nový kód, je tedy téměř nemožné jej uhodnout, narozdíl od SMS.
    schvalovani-prihlaseni
  • Nastavení způsobu zabezpečení se promítne i do vašeho osobního účtu. Máte tu vše v pořádku? Mrkněte na článek a zkontrolujte si, co se dá.

V rolích přiřazených k Business Manageru

  • Máte jednoho člověka jen na placenou propagaci a druhý vám zase spravuje stránku? Udělte jim jen takovou úroveň, jakou potřebují.

Pro stránky jsou to:

  • Analytik
  • Inzerent
  • Moderátor
  • Editor
  • Správce (pokud jste vlastníkem BM, tuto funkci máte pravděpodobně vy)

Pro reklamní účty jsou to:

  • Analytik
  • Inzerent
  • Správce
  • Prověřujte si uživatele, kterým udělujete přístup. Vloupání do účtu je jedna věc, udělení přístupu člověku důvěryhodnému, ale s vroubkem u Facebooku, je věc druhá. Účet může být označen jako problémový z mnoha důvodů (opakované použití zásad, přihlášení z mnoha lokalit a podobně). Udělení přístupu uživateli, který byl kdysi propojený se zablokovaným účtem, může zmrazit ten váš.
  • Mrkněte, na co všechno si dát pozor.

Data v nezabezpečeném Business Manageru jsou sice hůře zjistitelná, než ze Správce reklam a samotné stránky, nikdy ale nemůžete být opatrní dostatečně. Bezpečnost především!

Od roku 2016 pracuji v Business Factory na tom, aby byly facebookové kampaně i účty mých klientů jako v bavlnce. Inspirujte se, aby byly takové i ty vaše.

Komentáře