Jak vytvořit Slideshow Ads

25. 7. 2016Návody

Od října loňského roku je k dispozici reklamní formát Slideshow. Ten umí vytvořit video reklamu z nepohyblivých obrázků a fotek. Jedná se tak o další možnou kreativu, pomocí které můžete zaujmout potenciální zákazníky.

Kromě toho, že nevyžaduje vynaložit takové úsilí, jaké je zapotřebí při vytváření skutečného video spotu, mají Slideshow reklamy i další výhody.

Výsledná velikost je například mnohem nižší než u běžného videa, snižuje se také čas načítání reklamy, mohou být složené až ze 7 obrázků v celkové délce až 35 vteřin, nepotřebujete k nim zvuk, jsou optimalizované pro zařízení s jakýmkoliv internetovým připojením, můžete je kombinovat s kterýmkoliv typem cílení a jsou dostupné na Facebooku i Instagramu. Kromě toho je ocení i firmy s nižším budgetem na facebookový marketing.

Jak Slideshow Ads vytvořit

Tento typ reklamy vytvoříte snadno v Power Editoru i Ads Manageru. Slideshow je dostupná pro tyto reklamní účely a umístění:

Objective News Feed Desktop News Feed Mobile Right Column Instagram Audience Network
Boost your posts ano ano  ano  ne  ne
Promote your Page ano ano  ano  ne  ne
Send people to your website ano ano  ano  ano  ano
Increase conversions on your website ano ano ano  ano  ano
Get installs of your app ano ano  ano  ano  ano
Increase engagement in your app ano ano  ano  ne  ano
Get video views ano ne  ne  ano  ne

Poté, co vyberete účel, postupujete tradičně jako při vytváření standardní reklamy, tedy výběrem cílení, rozpočtu a harmonogramu doručování. Jakmile se dostanete na úroveň formátu reklamy, klikněte na první možnost A single image or video in your ads a poté v následující sekci na možnost Slideshow.

slide

Následně se rozbalí jednoduchý a intuitivní editor pro vytváření Slideshow.

slide1

Jakmile kliknete na možnost Create Slideshow, zobrazí se obrazovka, kde vyberte požadovaný poměr stran, délku trvání jednoho obrázku a v neposlední řadě také samotný výběr obrázků.

slide3

Zvolit můžete také styl přechodu mezi obrázky.

slide4

Obrázků může být 3 až 7. Lze je vybrat z již publikovaných obrázků, nebo nahrát nové.

slide5

Poté, co výběr potvrdíte, je dispozici náhled, jak bude vaše Slideshow vypadat.

slide6

Nakonec standardní cestou dokončíte vytváření reklamy. Vyplníte tedy titulek a text, který reklamu bude doprovázet, a vyberete případnou výzvu k akci.

Aby vaše Slideshow vypadala co nejlépe, doporučujeme následující technické specifikace:

  • Poměr stran by měl být 16:9 (maximálně 4:3) nebo 1:1.
  • Obrázky by měly být ideálně ve stejné velikosti a v co nejlepší kvalitě. Pokud nejsou, nemusíte je ořezávat, Facebook to udělá automaticky za vás.
  • Doporučená velikost obrázků je 1 280 x 720 pixelů.
  • Náhledový obrázek by neměl obsahovat více než 20% textu.

Do Slideshow můžete přidat také titulky. Dělá se to stejně jako při vytváření klasických video reklam. Poté, co vytvoříte Slideshow reklamu, klikněte na možnost Show Advanced Options a následně na Upload SRT File. Titulky lze přidat v různých jazycích a nahrávají se ve formátu SubRip (.srt). Každý takový soubor musíte uložit v následujícím formátu:

filename.[two-letter language code]_[two-letter country code].srt

Podívejte se na zásady správného používání kódů jednotlivých jazyků a zemí. Více o nastavení titulků pro videa zjistíte v další nápovědě Facebooku.

Jak je vaše Slideshow úspěšná, nakonec můžete sledovat v rámci Insights tam, kde tradičně nacházíte výsledky ostatních videí. Report pak zahrne kromě video views také metriky engagementu, jako jsou kliky, Likes a sdílení.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře