Facebook zpřístupňuje videa Reels všem uživatelům na světě. Využívá tak obrovského rozsahu platformy k ještě větší popularizaci krátkého video obsahu.
Reels na Facebooku
O zavedení Reels na Facebook informovala sociální síť už loni v srpnu. Na podzim je pak rozšířila více uživatelům. A nyní je spouští globálně.
Reels se budou zobrazovat v horní části feedu. Díky tomu budou více na očích a může je sledovat mnohem více lidí. Facebook Reels budou moci být dlouhá až 60 sekund a v nabídce budou nové kreativní nástroje a funkce, které ještě více podpoří jejich tvorbu.
Využívat můžete například oblíbenou funkcionalitu Remix, která podporuje engagement. K dispozici budou taktéž koncepty Reels a nový nástroj, díky kterému bude snazší testovat různé formáty živých i delších videí.
Uživatelé budou moci také sdílet veřejně publikovaná videa Reels do svých Stories. Facebook Reels se budou zobrazovat i ve Facebook Watch nebo mezi doporučenými videi ve feedu.
Tvořit a objevovat Facebook Reels budete moci také ve skupinách. A v neposlední řadě se testuje i možnost crosspostování mezi Facebookem a Instagramem.
Monetizace a reklamy
V souvislosti s tím testuje Facebook další nástroje pro přímou monetizaci Reels, včetně systému hvězdiček a rozšíření bonusového programu Reels Play pro nejvýkonnější klipy. A rovněž testuje nové možnosti reklamy, které umožní tvůrcům připojit ke svým videím sponzorovaný obsah.
K dispozici budou zatím dva formáty:
- bannerové reklamy – ty se zobrazí jako poloprůhledný překryvný prvek ve spodní části Facebook Reels,
- nálepkové reklamy – statický obrázek, který může tvůrce umístit kamkoliv do videa.
Tyto reklamy nebudou ničím rušit pozornost diváků a zároveň umožní autorům videí získat část příjmů z reklamy.
Facebook spouští videa Reels postupně. Pokud je tedy ještě ve své aplikaci nevidíte, aktualizujte si nejnovější verzi, anebo chvilku vyčkejte.
Podrobnosti se dočtete na blogu Facebooku.