Facebook Reels jsou k dispozici globálně

23. 2. 2022Novinky

Facebook zpřístupňuje videa Reels všem uživatelům na světě. Využívá tak obrovského rozsahu platformy k ještě větší popularizaci krátkého video obsahu.

Reels na Facebooku

O zavedení Reels na Facebook informovala sociální síť už loni v srpnu. Na podzim je pak rozšířila více uživatelům. A nyní je spouští globálně.

Reels se budou zobrazovat v horní části feedu. Díky tomu budou více na očích a může je sledovat mnohem více lidí. Facebook Reels budou moci být dlouhá až 60 sekund a v nabídce budou nové kreativní nástroje a funkce, které ještě více podpoří jejich tvorbu.

Využívat můžete například oblíbenou funkcionalitu Remix, která podporuje engagement. K dispozici budou taktéž koncepty Reels a nový nástroj, díky kterému bude snazší testovat různé formáty živých i delších videí.

Uživatelé budou moci také sdílet veřejně publikovaná videa Reels do svých Stories. Facebook Reels se budou zobrazovat i ve Facebook Watch nebo mezi doporučenými videi ve feedu.

Zdroj: Facebook

Tvořit a objevovat Facebook Reels budete moci také ve skupinách. A v neposlední řadě se testuje i možnost crosspostování mezi Facebookem a Instagramem.

Zdroj: Facebook

Monetizace a reklamy

V souvislosti s tím testuje Facebook další nástroje pro přímou monetizaci Reels, včetně systému hvězdiček a rozšíření bonusového programu Reels Play pro nejvýkonnější klipy. A rovněž testuje nové možnosti reklamy, které umožní tvůrcům připojit ke svým videím sponzorovaný obsah.

K dispozici budou zatím dva formáty:

  • bannerové reklamy – ty se zobrazí jako poloprůhledný překryvný prvek ve spodní části Facebook Reels,
  • nálepkové reklamy – statický obrázek, který může tvůrce umístit kamkoliv do videa.

Tyto reklamy nebudou ničím rušit pozornost diváků a zároveň umožní autorům videí získat část příjmů z reklamy.

Zdroj: Facebook

Facebook spouští videa Reels postupně. Pokud je tedy ještě ve své aplikaci nevidíte, aktualizujte si nejnovější verzi, anebo chvilku vyčkejte.

Podrobnosti se dočtete na blogu Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře