Facebook má s nástroji rozšířené reality (AR) velké plány. Nedávno představil aplikaci AR/VR, nyní testuje AR reklamy, které inzerentům poskytnou nové způsoby, jak zaujmout publikum.
Že chce Facebook maximalizovat využití rozšířené reality na platformě, uvedl už na konferenci F8. Začalo to Messengerem a nyní se přesouvá do reklam, které se zobrazují přímo v News Feedu.
Co to konkrétně znamená? Do reklamy s rozšířenou realitou si budete například moci nahrát videozáznam svého obličeje a vyzkoušet si nabízené sluneční brýle nebo make-up. To vám ušetří cestu do kamenné prodejny nebo objednávku z e-shopu, kterou budete muset vrátit kvůli tomu, že vám brýle nepadnou tak, jak jste si přáli.
AR reklamy budou na první pohled vypadat jako standardní feedové reklamy. Oproti nim však zahrnou tlačítko s výzvou, které vás přesune do rozšířené reality. AR reklamy jsou také prodejní, takže si budete moci vyzkoušený produkt přímo koupit.
Tento typ reklam využijete v různých oblastech. Facebook je právě testuje v módě, doplňcích, kosmetice, nábytku, hrách a zábavním průmyslu. AR reklamy využívají speciální kamerové efekty a umí uživatele přimět k experimentování s nabízenými produkty za pomoci jediného kliknutí.
V návaznosti na AR reklamy spouští Facebook také Video Creation Kit, které vám umožní vytvářet video reklamy optimalizované pro mobilní rozhraní díky využití obrázků a video záznamů. Do reklam na News Feedu, Instagramu, Messengeru a Facebook Audience Network budete moci nahrávat obrázky nebo videa a přidávat překryvy a loga.
ARVE Error: Mode: lazyload not available (ARVE Pro not active?), switching to normal mode
Podrobnosti najdete na blogu Facebooku.