Meta oznámila řadu aktualizací v rámci videí Reels, které mají přilákat kreativní talenty a umožnit jim maximalizovat dosah a ohlas na jejich obsah na Facebooku. Pro tvůrce budou k dispozici nové šablony, nové možnosti úprav videí, denní kontrolní seznam, nové přehledy a další.
Šablony
Šablony Reels slouží pro inspiraci i zjednodušenou tvorbu vlastních videí. Přístup k nim proto bude nyní ještě o něco jednodušší. V rámci nástroje pro tvorbu videí najdete nový Templates Hub, který nabídne populární, trendy i kvalitní šablony, jež můžete použít pro vaše vlastní videa.
Pro ještě větší inspiraci přidává Meta do profesionálního panelu nové centrum Inspiration Hub, kde shromažďuje oblíbené reely, hashtagy, témata a hudbu.
Editace
Meta přináší novinku i do mobilní aplikace Facebooku, kde integruje možnosti textu, zvuku a hudby do jediného editačního okna. Jednotlivé prvky obsahu se nyní zobrazí ve formátu nad sebou, takže je můžete snáze přesouvat podle svých potřeb.
Výzvy a kontrolní seznam
Meta také aktualizuje výzvy týkající se profesionálních účtů, aby pomohla většímu počtu tvůrců zlepšit prezentaci na Facebooku a získat možnost růstu publika, monetizace i profesionální nástroje.
Aktivace profesionální režimu je totiž pouze první krok. Meta proto nyní vyzývá uživatele, aby svůj profil přizpůsobili a přidali do něj všechny důležité údaje. Výzvy jsou podobné notifikacím, které Meta zasílá na firemní stránky. Díky nim se ujistíte, že jste zahrnuli veškeré relevantní informace, podle kterých vás uživatelé mohou objevit.
Zároveň získáte další podněty, jak zvýšit angažovanost a interakce publika. Po nastavení profilu se vám totiž zobrazí denní checklist, který doporučí aktivity vedoucí ke zvýšení počtu sledujících.
Tento kontrolní seznam navazuje na vzdělávací zdroje a nástroje, které Meta pro tvůrce připravila nedávno.
Sledování
Tvůrci dostanou také více příležitostí ke zviditelnění. Meta jednak přidává do feedů uživatelů nový prvek, který doporučí vybrané tvůrce ke sledování. U jmen tvůrců v profesionálním režimu se v komentářích objeví i nové tlačítko pro sledování, aby mohli prostřednictvím konverzací přilákat nové fanoušky.
Přehledy
Co se týče nových přehledů v profesionálním ovládacím panelu, najdete v nich nové analytiky výkonnosti Reels, které byly dříve k dispozici pouze v Meta Business Suite. Patří k nim údaje o dosahu a interakcích na úrovni stránek/profilů a přehledy jednotlivých reelů, jako jsou noví sledující přiřazení ke konkrétnímu videu, stav distribuce a grafy retence ukazující, jak dlouho je diváci sledovali.
V nadcházejících týdnech Meta zavede ještě další metriky, které tvůrcům ukáží, jak si jejich účet vede na podrobnější úrovni. K dispozici budou například úrovně interakcí a konzumace videí podle formátů a také podle sledujících a nesledujících napříč celým jejich obsahem. Kromě toho uvidíte, kolik sledujících získali a ztratili v určitém časovém rámci.
Monetizace
V neposlední řadě pak Meta aktualizuje možnosti zpeněžení obsahu. Tvůrci budou například moci na Facebook crosspostovat značkový obsah Instagram Reels a Stories, díky čemuž zvýší dosah a dopad kampaní. U tohoto obsahu se zobrazí propojená facebooková rozhraní tvůrce a označeného obchodního partnera společně s tagem placeného partnerství.
Meta také snížila požadavky na způsobilost partnerských reklam, takže tvůrci mohou svým partnerům udělit povolení ke spuštění reklamy z jejich stránky na Facebooku. Tyto reklamy také označují partnera značky, což přináší větší dosah a rozsah jejich spolupráce.
Meta rovněž výrazně rozšiřuje svůj Performance Bonus Program. Ten umožňuje tvůrcům vydělávat na základě interakcí s veřejnými příspěvky na Facebooku, s výjimkou Reels a Stories. Program byl dosud pouze pro zvané, nyní do něj ale Meta přizve více tvůrců, aby zvýšila jejich motivaci k tvorbě obsahu. Za zmínku stojí, že Performance Bonus Program je oddělený od programu Reels Play, který Meta pozastavila v březnu.
Tvůrci také mohou kontrolovat kartu monetizace na profesionálním panelu. Meta rovněž zavádí nový přehled o výdělcích na úrovni bonusů za příspěvky na mobilních zařízeních, který ukazuje, jak si příspěvky vedou.
Dále Meta snížila požadavky na monetizaci prostřednictvím systému hvězdiček. Ty se snížily na 500 sledujících (z 1 000) v rámci posledních 30 dnů (z 60). Díky tomu může více tvůrců vydělávat na obsahu. Skvělá zpráva je to zejména pro ty, kteří teprve začínají.
A nakonec Meta spouští omezený test v rámci Ads on Reels, který zahrnuje nový výplatní model a umožní vybraným tvůrcům zpeněžit Reels, které obsahují licencovanou hudbu z Facebook Audio Library.
Více informací o všech novinkách najdete na blogu Mety.