V posledních několika letech se stále větší množství nákupů uskutečňuje přes mobil. Vlastní aplikace se tak pomalu stává pro většinu podniků nutností. Jak se postarat o to, aby ji používalo co nejvíce lidí? K promování mobilních aplikací je Facebook díky propracovanému cílení jedním z nejlepších nástrojů.
O tom, jak s pomocí SDK(Software Development Kit) propojit aplikaci s Facebookem, nezbytného například pro měření instalací, jsme již psali. A ani samotná tvorba reklamy není nic složitého.
Tím, že aplikaci zpropagujete přes Facebook, nalákáte nové uživatele a zároveň přimějete k akci ty stávající. Facebook totiž o svých uživatelích ví víc než jakákoliv jiná platforma. Tím vám zajistí velmi úzké cílení a umožní zasáhnout ty nejrelevantnější jedince.
Cílení
I přesto, že v České republice stále převládá počet uživatelů Android, vyplatí se cílit také na iOS zařízení a porovnávat jejich výkon. Pro ostatní zařízení zatím tato možnost není.
Reklamu můžete orientovat jak nové uživatele, tak na ty, co už aplikaci mají, a připomenout se jim s aktualizací nebo novinkou. Díky možnostem vlastního nastavení publika, jako je Custom Audiences, Website Custom Audiences a Lookalike Audiences (jak na ně, jsme vám radili v sérii návodů), máte zajímavější a relevatnější možnosti cílení než kdekoliv jinde.
Reklamy na mobilní aplikace můžete nejčastěji zobrazovat jako:
- Mobilní příspěvky v mobilních webových prohlížečích
- Mobilní příspěvky v aplikaci Facebook pro iOS nebo Android
- Tablety iOS nebo Android
Cílení můžete rovněž zúžit na uživatele, pro které je nakupování na internetu běžnou činností. Stačí v možnosti Chování vybrat Digitální aktivity, a ztenčit tak cílovou skupinu na jedince, kteří nakupují online nejčastěji (pokud máte aplikaci pro usnadnění nákupu). Pokud se snažíte zasáhnout milovníky her na mobilu, cílovou skupinu zúžíte například na pravidelné hráče. S reklamou pro Facebook můžete automaticky promovat i na Instagramu.
Tvorba reklamy
Samotná tvorba není nic složitého. Reklamu na aplikaci spustíte jako klasickou reklamu.
Při tvorbě reklamy na aplikaci si přitom vybíráte ze dvou cílů:
- Při volbě možnosti Získávání instalací aplikace se Facebook zaměří na ty uživatele, kteří by si s nejvyšší pravděpodobností vaši aplikaci nainstalovali. Tady si vybíráte mezi impresemi a cenou za instalaci.
- U možnosti Zvýšení zájmu o aplikaci se Facebooku bude snažit zasáhnout co největší množství uživatelů bez ohledu na to, zda u nich existuje nějaká pravděpodobnost instalace. Tato varianta se hodí právě při cílení na ty, co už aplikaci mají. Zde vybíráte mezi množstvím zobrazení a cenou za kliknutí na odkaz.
Kampaň může být také cílena na uživatele s připomínkou nějaké novinky nebo vyloženě na jedince, kteří si aplikaci stáhli, ale po určitý čas nevykonali určitou aktivitu (nevyplnili všechny údaje, dlouho se nepřihlásili, nenakoupili a podobně). V kroku Cílení vyberete možnost Vytvořit vlastní okruh uživatelů a Aktivity v aplikacích.
Dále vyberte možnost Neprovedená akce, kterou může být třeba nákup (nabízí se i cílení dle platformy, lokality, nejaktivnějších uživatelů a tak dále), a rovnou můžete začít s novým cílením pracovat.
Bidování
Z řady bidovacích možností se pro propagaci mobilní aplikace hodí pouze některé.
- Možnosti bidování CPA nebo oCPM se zobrazí až poté, co váš účet bude vykazovat delší aktivitu.
- Při volbě bidování Imprese se sice reklama ukáže co nejvíce lidem, ale nebude se soustředit na instalace.
- Optimalizace pro Link Clicks se doporučuje právě pro navýšení počtu instalací.
Vylučování uživatelů
Při tvorbě reklam zaměřených na aplikaci se v případě Androidu vylučují majitelé aplikace automaticky, takže se reklama nebude zobrazovat těm, kteří už vaši aplikaci vlastní. Pro vyloučení iOS uživatelů aplikace musíte Facebooku pomoci zjistit, zda už je vaše aplikace na telefonu nainstalována. K tomu využijte návodu zde.
Call to action
Nezapomeňte ani na důležitý detail, kterým je tlačítko s call to action v podobě výzvy Nainstalovat. Jasně tím uživatele navedete k další akci.
Před spuštěním
Po prokliku Facebook reklamy se uživatel dostane na stránku vaší aplikace v App Store nebo Google Play. Nepodceňte tedy ani přípravu těchto stránek. Vizuálně je vylaďte, aby byly příjemné (například díky líbivým screenshotům), dodejte vaší aplikaci důvěryhodnost pomocí uživatelských recenzí a podobně.
Nezapomeňte, že reklamy pro vaše aplikace mohou spravovat i jiní. Jak na to, jsme vám ukázali v tomto návodu. I u spouštění reklam na aplikaci platí, že nejlepších výsledků dosáhnete testováním. Dejte si záležet také na tvorbě chytlavých textů a poutavých obrázků, nebojte se ani formátu Carousel, který s výraznou kreativou rozhodně zaujme. Bez té si nikdo ani té nejlépe zacílené reklamy nevšimne.
Více zajímavých a užitečných informací najdete v rádci Facebooku: