Nakupování (Shopping) na Instagramu je jednou z dalších skvělých funkcionalit, kterou můžete využít k propagaci vašich produktů. Díky označení produktů v příspěvcích nebo ve Stories mohou zákazníci na daný produkt kliknout, přečíst si o něm více informací a po přesměrování na webové stránky nákup produktu dokončit. V tomto článku se dozvíte, jak nakupování na Instagramu a označování produktů funguje.
Co je nakupování na Instagramu
Nakupování na Instagramu umožňuje uživatelům prohlédnou si vaše produkty v prostředí Instagramu a následně dokončit nákup na vašich webových stránkách.
U příspěvků nebo ve Stories můžete jednoduše označit vaše produkty značkou (tagem). Po kliknutí na otagovaný produkt bude váš zákazník přesměrován na stránku v prostředí Instagramu, kde uvidí více fotek produktu, popis a jeho cenu. Kromě těchto informací tu najde i odkaz na vaše webové stránky, kde si může daný produkt zakoupit.
V následujícím obrázku vidíte, jak označení produktů v příspěvku vypadá a jaká stránka se vám po kliknutí na jeden z tagů zobrazí. Příklad ukazujeme na značce Zoot.
Na obrázku v levém dolním rohu vidíte tag. Když na něj (ikonu kabelky) kliknete, zobrazí se rámeček se základními informacemi o produktu.
Po kliknutí na rámeček se zobrazí další okno, ve kterém jsou podrobnější informace o produktu. Červená šipka ukazuje na velké modré tlačítko Zobrazit na webu, které zákazníka přesměruje na váš web, kde nákup produktu dokončí.
Jak nakupování na Instagramu nastavit
Nakupování na Instagramu je v České republice dostupné pro všechny inzerenty, kteří splní následující kroky. Díky nim si nakupování aktivujete.
- Instagramový účet musí být převedený na firemní účet.
- Instagramový účet musí být propojený s facebookovou stránkou.
- Nakupování je možné spustit pouze pro inzerenty, kteří prodávají fyzické produkty.
- Instagramový účet je potřeba propojit s katalogem produktů na Facebooku, abyste mohli produkty v příspěvcích a ve Stories značit.
- Pokud jste už provedli výše uvedené kroky (splňujete je), běžte do nastavení na Instagramu a požádejte v záložce Nakupování na Instagramu o kontrolu. Jakmile Instagram všechno zkontroluje, přijde vám notifikace. Dokončete zbývající nastavení a ihned můžete produkty začít označovat.
Mohou zákazníci dokončit nákup přímo v aplikaci Instagramu?
Je pravda, že Instagram na této funkcionalitě pracuje. Už ji dokonce spustil ve Spojených státech. U nás a v celé Evropě ale zatím není možné zaplatit za produkty přímo v rozhraní Instagramu. Ke spuštění plateb na Instagramu budete potřeba nastavit Commerce Manager.
Označování produktů v příspěvcích a ve Stories pomůže vašim zákazníkům ihned zjistit informace o produktech, které je zajímají. Zároveň se rychle dostanou i na vaše webové stránky, kde nákup dokončí. Tím odpadá nutnost dohledávat produkty na webu a nákup je tak snazší a pohodlnější.
Máte spuštěné nakupování na Instagramu? Budeme rádi, pokud se s námi podělíte o vaše zkušenosti.