Facebook zveřejnil nový report, který ukazuje, jak „evoluce“ digitálních médií narušila dosavadní proces nakupování a co si maloobchodní značky a prodejci musí v rámci svých aktivit naplánovat. Podívejte se na klíčová fakta.
Facebook v první řadě poznamenává, že nárůst využívání online obsahu vede k novým příležitostem v rámci objevování a vystavování produktů. Digitální formáty, zejména video a živé přenosy, nabízejí nové způsoby, jak zaujmout publikum a zajistit, aby se vracelo. Celkové digitální prostředí tak začíná být imerzivnější než kdy dřív.
Facebook už v této oblasti nabídl například nové formy nakupování v přímém přenosu. Zpráva naznačuje, že tyto formáty se postupem času stanou populárnějšími a poskytnou atraktivnější podobu nakupování.
Report se také zabývá tím, co jsou klíčové hnací síly pro nakupování. Prioritní přitom zůstává pohodlí – aspekt, který online značku musí ještě řešit.
Report totiž ukazuje, jak daleko ještě online obchody musí jít, aby spolehlivě nahradily offline nakupování. Právě pohodlí je hlavním motorem, proč lidé nakupují na internetu, a v této oblasti mají velká očekávání, která ani při online nákupech nejsou ochotni snížit. Studie zjistila, že i kvůli sebemenší nepříjemnosti v procesu nakupování můžete přijít o tržby.
V praxi to například znamená, že požadavkem číslo jedna je bezproblémová online pokladna. 1 ze 3 lidí opustí košík, pokud proces dokončení nákupu zahrnuje příliš mnoho kroků. 1 ze 3 lidí také očekává, že proces ověřování platby bude rychlý a nebude od něj vyžadovat žádnou akci. A vzhledem k tomu, že mobilní telefony pomalu předhání počítače co do dominantního způsobu nakupování, bude dostupnost a jednoduchost mobilních plateb časem klíčová.
Také možnost si fyzicky prohlédnout zboží zůstává zásadním faktorem pro nakupování. Nové nástroje, jako je například AR, se snaží tuto mezeru překlenout. Je ovšem potřeba zajistit, aby byl nákupní proces plynulý a „zkoušení“ zboží co nejvěrohodnější.
Na druhou stranu klíčovou výhodou online nakupování je možnost porovnávat ceny a snadno získávat ty nejlepší nabídky. Mění se také faktory rozhodování se o nákupu. Kromě ceny dávají lidé při výběru obchodu přednost prvkům, jako je pohodlí, zážitek z nakupování a sortiment zboží. Lidé už nehledají pouze nejlevnější produkty, ale chtějí ty nejlepší produkty se vším všudy.
Studie také zjistila, že (nejen) kvůli tomu loajalita ke značce klesá. Pouze 8 % spotřebitelů zachovává věrnost svým oblíbeným značkám. Proto byste ve svých strategiích budování značky měli přihlédnout k těmto klíčovým faktorům:
Stručně řečeno, lidé dnes mají více možností než dříve a aby se vrátili k vaší značce, zůstává pro ně nejdůležitější maximální pohodlí a kvalita služeb. A to i při online nakupování.
Zajímá vás více? Celý report najdete na blogu Facebooku.
Přečtěte si také:
- jak nakupují mileniálové a generace Z,
- jaké jsou nové trendy v nakupování,
- 5 tipů, jak uživatelům zjednodušit online nakupování,
- a jak Avon využil AR reklamu na Facebooku.