Meta zvažuje variantu placeného Facebooku a Instagramu bez reklam pro uživatele v EU

4. 9. 2023Novinky

Meta zvažuje novou možnost nabízet uživatelům v EU placenou verzi Facebooku a Instagramu. Tím by se uživatelé zcela vyhnuli reklamám a používání osobních údajů v obou aplikacích.

Meta dlouho tvrdila, že Facebook a Instagram vždy zůstanou bezplatnou službou. Ovšem s vývojem předpisů EU, které by mohly dále omezovat možnost shromažďovat údaje o uživatelích pro cílení reklamy, přemýšlí Meta nad tím, že tento základní koncept přehodnotí.

Podle Mety by Facebook a Instagram nadále zůstaly zdarma. Pokud se však uživatelé rozhodnou, že v aplikacích nechtějí vidět reklamy, mohli by si zvolit placenou verzi. Cena předplatného Facebooku bez reklam by byla přibližně 14 dolarů (325 Kč) měsíčně, respektive 17 dolarů (395 Kč) měsíčně za Facebook i Instagram.

Pokud by Meta nabídla alternativu ke službám založeným na reklamách, které se spoléhají na analýzu osobních údajů, mohla by tím odvrátit obavy o ochranu soukromí a další kontroly ze strany regulačních orgánů EU.

Novinka by šla ruku v ruce s novým zákonem o digitálních službách (DSA), který brzy vstoupí v platnost a jehož cílem je poskytnout uživatelům jasnější kontrolu nad tím, jak se s jejich osobními údaji nakládá. V jeho rámci mohou lidé odmítnout personalizované feedy, které jsou založeny na jejich aktivitě v aplikaci, a algoritmické třídění obsahu podle jejich preferencí. K dispozici bude také přímější kontrola toho, jaké typy informací uživatelé poskytují k použití pro cílení reklamy.

Kvůli evropské legislativě není v Evropě stále k dispozici ani aplikace Threads.

Meta tím navazuje také na aktualizaci v systému iOS 14 společnosti Apple, která uživatelům umožňuje odmítnout sdílení osobních údajů s jakoukoliv aplikací, kterou používají. To už Metu stálo miliardy na ušlých ziscích z reklamy.

Posun k možnosti placených aplikací může být proto zajímavým krokem pro obě strany. Vzhledem k tomu, že Meta již dnes nabízí placené ověření na Facebooku a Instagramu za 11,99 dolarů měsíčně, což se setkalo s poměrně dobrým ohlasem, mohli by být uživatelé otevřenější i konceptu zpoplatnění aplikací.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře