Instagram představuje vedle Facebooku další reklamní platformu, kterou můžete využít jako marketingový nástroj pro vaše reklamy. Vzhledem k tomu, že Instagram patří už od roku 2012 pod Facebook (podobně jako WhatsApp), můžete reklamy určené pro Instagram nasazovat v klasickém Business Manageru. Instagram má však svoje určitá specifika, na které se v následujícím článku zaměříme.
Jaké typy reklamy můžu na Instagramu využít?
V prostředí Facebooku máte několik možností, kde se vaše reklamy mohou zobrazovat. Na Instagramu si samozřejmě také zvolíte umístění, ale jejich nabídka je o něco menší ve srovnání s Facebookem. Podle volby umístění se také odvíjí, jaký formát reklamy zvolíte.
Kanál (feed)
Kanál je standardní umístění (podobně jako kanál na Facebooku), ve kterém můžete využít jak klasických reklam s jedním obrázkem, rotujícího formátu, tak videí.
Stories
Velice oblíbeným umístěním jsou Stories. Podobně jako u kanálu můžete využít klasických reklam s jedním obrázkem, rotujícího formátu (dva formáty – nativní a rozšiřitelný) i videí. Pokud nemáte možnost vytvořit si video v požadovaných rozměrech (1080 × 1920), využijte možnosti vytvořit si krátká videa z vašich bannerů (Slideshow) na úrovni reklamy v Ads Manageru. Zde si jednoduše vytvoříte video a uložíte si ho jak ve standardním rozměru (1080 × 1080), tak ve formátu určenému pro Stories.
Pokud na úrovni sady reklam vyberete jako umístění také Stories, můžete u většiny marketingových účelů zvolit tzv. „přizpůsobení obsahu reklamy umístění“ (Asset Customization). Jedná se o možnost vybrat jinou kreativu (například ten samý banner, ale s odlišnými rozměry) v jedné reklamě, který se bude zobrazovat na vámi vybraném umístění. Více o Asset Customization a jeho testování se dozvíte v našem dalším článku.
Nakupování na Instagramu
Pokud splňujete všechny podmínky, můžete si nastavit funkci nakupování na Instagramu. Po připojení produktového katalogu do Instagramu a nastavení nakupování v aplikaci můžete začít vytvářet příspěvky a Stories, ve kterých jednoduše označíte vaše produkty. Více informací o nastavení nakupování na Instagramu si můžete přečíst zde.
Jak si stanovím cíle a měření reklam na Instagramu?
Stanovení cílů se odvíjí od dané kampaně a od toho, čeho chcete dosáhnout. Cíle doporučujeme stanovit měřitelné a na základě metrik, které jsou k dispozici v Ads Manageru, popřípadě na základě těch metrik, které si můžete od metrik v Ads Manageru jednoduše odvodit.
Pokud je vaše kampaň zaměřená na výkon (například konverze), určitě vás bude zajímat celkový počet nákupů a cena za nákup. Kromě těchto metrik můžete také měřit i další metriky, které vám pomohou pochopit celkový obrázek o nákupním procesu (například počet přidání do košíku, CTR a podobně). Jak nastavit reklamy, aby vám přinesly co největší tržby, si můžete přečíst zde.
V případě brandových kampaní doporučujeme zaměřit se na jiné metriky, mezi které patří například dosah, imprese, četnost a jiné.
Před spuštěním kampaní na Instagramu si stanovte takzvaná KPI (Key Performance Indicators), které vám pomohou při optimalizaci reklam a při vyhodnocování, zdali reklamy přináší to, co od nich očekáváte.
Metriky a od nich stanovené KPI samozřejmě závisí na vašem businessu a businessovém modelu. Níže naleznete dva příklady pro představu:
Provozujete eshop s oblečením? V tomto případě je jednou z možností stanovit si KPI jako PNO (podíl nákladů na obratu). Pokud naopak provozujete cestovní agenturu nebo kancelář, bude pro vás zpravidla důležitější zaměřit se na CPA (Cost Per Action) než na PNO.
Jaké jsou vaše zkušenosti s reklamami na Instagramu? Které reklamní formáty vám fungují nejlépe? Budeme rádi, když se s námi podělíte o zkušenosti :-).