O tom, že se staly příběhy na Instagramu nepostradatelnou součástí marketingové strategie každé firmy, už není pochyb. Instagram Stories používá každý den 500 milionů uživatelů, třetina nejsledovanějších příběhů patří firemním profilům, 1 z 5 příběhů přináší firmám odpovědi v podobě přímé zprávy a 58 % diváků Stories se po zhlédnutí příběhu začne zajímat o značku. Proto si ukážeme pár tipů, jak vytvořit ještě poutavější příběhy.
Kreativita
První z hlavních zásad úspěšných Stories je vytvořit atraktivní obsah. Bez zajímavé kreativity je těžké oslovit publikum v tak vysoce konkurenčním prostředí, jakým jsou sociální sítě. K originalitě vám mohou pomoci vaše nápady i nástroje, které Instagram nabízí při editaci Stories. Nebojte se s nimi experimentovat a snažte se příběhy co nejvíce propracovat.
Mezi takové nástroje patří:
- Efekty fotoaparátu jako boomerang, superzoom, rozložení nebo handsfree.
- Pracujte i s volbou Vytvořit, díky které můžete připravit textový příběh s barevným pozadím.
- Pohrajte si s filtry, které vylepší efekt vaší fotografie.
- Používejte samolepky a další interaktivní nástroje jako otázky, zmínky, poll stickers (ankety), označení místa, hashtagy a podobně.
Rychlost a dynamika
S rostoucím množstvím obsahu na internetu je čím dál těžší zaujmout diváka a hlavně udržet jeho pozornost. Nejzajímavější musí být začátek Stories – máte totiž jen několik sekund na jeho zaujetí. Příběhy mají sice pouze 15sekundové sekvence, ale můžete do nich nahrát i delší video, které rozdělíte do Stories, které na sebe navazují.
Zvuk
Statistiky ukazují, že až 80 % Stories, které obsahují hudbu nebo hlas, dosáhly lepších výsledků.
Práce se značkou
Facebook zveřejnil, že nejúspěšnější reklamy byly spojené s klíčovou zprávou, která se týkala značky samotné. Nebojte se v reklamě ukázat příběh vaší firmy a podělte se s publikem o každodenní zajímavosti ze zákulisí.
CTA
CTA neboli call to action může podle statistik Facebooku až o 89 % zvýšit vaši šanci, že uživatel klikne na tlačítko (swipe up). A to znamená větší pravděpodobnost konverze.
Statický obsah, nebo pohyb?
Odpověď je kombinace obou! Kampaně, které jsou mixem statického obrazu a animace, mají 86% šanci, že dosáhnou lepších výsledků než videa nebo statické obrázky.
Pravidelnost
Díky tomu, že příběhy mají životnost jen 24 hodin, je o to důležitější pravidelnost. Vytvářejte Stories každý den a nebojte se jich publikovat více. Každé publikum ale reaguje jinak, tak si vyzkoušejte několik testů, abyste zjistili, jak bude na kvantitu Stories odpovídat vaše cílová skupina. Podle výsledků analýzy si stanovte přibližný počet Stories, které bude publikovat každý den.
Inspirace od nejlepších
Pokud si nevíte rady se strategií Instagram Stories, nebojte se učit od ostatních a podívejte se, jak to dělají ti nejlepší z nejlepších.
Instagram Story School
Instagram Story School je projekt Instagramu, který pomáhá vzdělávat uživatele a motivuje je k používání příběhů. Úroveň znalostí uživatelů se liší. Na platformě se vyskytují začátečníci i velcí hráči. Instagram proto nezapomíná ani na jednu z těchto skupin a Instagram Story School rozdělil do 4 kategorií: Vytvořit příběh, Upravit příběh, Stories vám pomůžou růst a Tipy k obsahu.
Podívejte se také na naše návody, jak sdílet Instagram Stories a co sdílet do Instagram Stories.