Růst a úspěch Facebooku má pozitivní vliv i na jeho sekundární platformy. Instagram se blíží k tomu, že se stane další sítí pro miliardy uživatelů. Messenger a WhatsApp patří mezi nejvíce využívané aplikace pro výměnu zpráv. WhatsApp je navíc s novým vedením na počátku další etapy a jeho poslední aktualizace se zaměřují na nástroje přínosné i pro firmy.
Na WhatsAppu si denně uživatelé vymění kolem 60 miliard zpráv a značný počet z nich se týká obchodních transakcí. Více než 80 % malých podniků v Brazílii a Indii uvedlo, že WhatsApp jim pomáhá lépe komunikovat se zákazníky a to má pozitivní vliv na růst jejich značek.
A co WhatsApp firmám konkrétně nabízí?
V lednu uvedl novou obchodní aplikaci, což je první významný krok směrem k přímému obchodování prostřednictvím komunikátoru.
I nové skupinové nástroje a vylepšení skupinových video hovorů ukazují směr zaměření na skupinové komunikace.
WhatsApp nabízí také Stories, které mají přes 450 miliónů aktivních uživatelů za den.
Facebook také rozšiřuje možnost propojení mezi svými platformami včetně WhatsAppu.
Každá z těchto nepatrných aktualizací je významná. Můžeme čekat, že WhatsApp se brzy stane důležitým marketingovým kanálem.