WhatsApp představil aplikaci pro byznys

25. 1. 2018Novinky

Sociální sítě včetně jejich komunikátorů a dalších aplikací se postupně zařazují mezi oblíbené formy komunikace firem se zákazníky, nadřízených s podřízenými i kolegů s kolegy. Facebooková aplikace WhatsApp proto nelení a zavádí speciální profily určené přímo pro firemní účely.

WhatsApp Business je aplikace pro Android, která pomůže především menším a středně velkým podnikům v komunikaci se zákazníky. Zatím ji mohou používat firmy v USA, Velké Británii, Itálii a Indonésii, celosvětově bude dostupná během pár týdnů. Zda se plánuje také verze pro iOS, ale ještě není jasné.

Aplikace nabídne relativně základní funkcionality. Psát zprávy budete muset manuálně, automatické konverzace za pomoci chatbotů zatím fungovat nebudou. K dispozici budou i obecné statistiky, kde mimo jiné zjistíte, kolik zpráv jste poslali, doručili, přečetli nebo obdrželi.

Foto: www.whatsapp.com

V rámci aplikace si můžete vytvořit businessový profil (tzv. Business Account), který obsahuje popis firmy, zařazení do kategorie, e-mailovou adresu, fyzickou adresu včetně mapy, otevírací dobu a odkaz na webové stránky. Facebook chystá také Confirmed Accounts, variantu ověřených účtů. Profil můžete propojit s číslem pevné linky či mobilu, takže vás zákazníci mohou na WhatsApp kontaktovat pod tímto číslem.

Aplikace by měla zjednodušit firmám komunikaci se zákazníky. Můžete vytvářet uvítací zprávy nebo takzvané „rychlé odpovědi“, ve kterých použijete pouze zkratky klíčových slov, které odpovídají delší informaci (například místo „Máme otevřeno od 9:00 do 17:00 od pondělí do pátku“ stačí napsat „/hodina“). Aplikace bude dostupná také jako desktopová stránka.

Foto: www.whatsapp.com

Další informace zjistíte na blogu aplikace.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře