Začněte s WhatsApp Business, nově i na desktopu

26. 2. 2019NávodyNovinky

V loňském roce WhatsApp představil aplikaci WhatsApp Business, která umožňuje firmám snadněji komunikovat se zákazníky, a to díky automatizovaným nástrojům. Nově si můžete WhatsApp nainstalovat přímo do vašeho počítače a přihlásit se k němu přes desktop nebo skrze webovou aplikaci.

WhatsApp jako takový má měsíčně více než 1,5 miliardy aktivních uživatelů a sdílí přes 60 miliard zpráv za den. I WhatsApp Business slaví úspěchy a během jednoho roku se rozrostl na 5 milionů firemních zákazníků. Aktivita platformy je obrovská a s ní roste potenciál využití WhatsAppu pro business komunikaci. Platforma se proto rozhodla zavést některé nástroje i do verze pro počítače.

WhatsApp Desktop

Pokud si chcete WhastApp nainstalovat do počítače, stačí si stáhnout verzi pro MacOs nebo Windows.

  • Během instalace aplikace se vám objeví QR kód.
  • Poté musíte přejít do WhatsAppu na mobilním telefonu, kliknete na volbu WhatsApp/Web Desktop a načtete QR kód z vašeho počítače.
  • Následně se aplikace spárují a na desktopu se vám objeví obrazovka se všemi konverzacemi, které máte uložené v telefonu.

Pokud se z WhatsAppu na počítači odhlásíte, musíte se přihlásit znova stejným procesem skrze mobilní telefon a QR kód. Při každém loginu z počítače obdržíte na telefonu zprávu, z kterého počítače došlo k přihlášení. Jedná se o bezpečnostní kontrolu proti případnému zneužití.

WhatsApp Web

Jestliže nemáte k dispozici svůj počítač s nainstalovanou aplikací, můžete se k WhatsAppu přihlásit i přes webovou verzi. Proces spárování je stejný jako v případě desktopu. Opět se vám zobrazí QR kód a stejným postupem skrze mobilní telefon získáte přístup do aplikace.

WhatsApp z desktopu/webové verze

U klasických profilů WhatsAppu můžete na počítači:

  • psát zprávy a posílat/přeposílat fotografie, videa, dokumenty, kontaktní údaje, hlasové zprávy
  • tvořit skupiny, měnit tapetu chatu, blokovat uživatele, odstranit chat
  • mazat, vybírat a archivovat zprávy
  • zobrazit si základní informace o profilu s uloženou konverzací a přístupem ke všem zaslaným fotografiím, videím, dokumentům a odkazům (uložení do počítače není automatické, soubory, které si chcete uložit, musíte vybrat)

U business profilů budete mít k dispozici:

  • rychlé odpovědi – na časté zprávy/otázky můžete mít nastavené rychlé odpovědi, které jen vyberete a odešlete
  • filtrování seznamu chatů – můžete si filtrovat vaše konverzace podle chatů, skupin nebo nepřečtených zpráv
  • štítky – vaše kontakty a chaty si můžete uspořádat pomocí štítků, abyste je mohli snadno dohledat

Desktopová a webová verze aplikace WhatsAppu zatím neumožňují přijímat ani provádět hlasové telefonáty a video hovory. Na desktopu se vám pouze zobrazí a lehce zazvoní upozornění se zprávou, že na mobilním telefonu máte hlasový/video hovor.

WhatsApp synchronizuje zprávy a všechna data mezi telefonem, desktopovou i webovou aplikací. V telefonu se vám ve volbě  WhatsApp Web/Desktop zobrazí z jakého zařízení a v kolik hodin jste byli naposledy aktivní. Navíc kdykoliv můžete WhatsApp odhlásit na všech zařízeních – na počítači i na webu. Tak budete mít nad jakoukoliv aktivitou absolutní přehled.

Jedná se o opravdu revoluční aktualizaci. Pokud jste využívali WhatsApp jako jednotlivci pro interní firemní nebo B2B komunikaci a pro zasílání fotografií, videí nebo dokumentů, nyní máte k dispozici mnohem efektivnější nástroj. Už nebudete muset psát zdlouhavé zprávy z mobilního telefonu nebo si přeposílat soubory na e-mail. Vaše komunikace budou rychlejší a ušetříte čas.

Pokud máte business verzi WhatsAppu jako firma, platí pro vás stejné výhody a navíc můžete využívat snadněji všechny obchodní nástroje aplikace v B2C komunikaci se zákazníky. V nedávné době také Facebook přidal nové účely pro reklamy Click-to-WhatsApp, které ovšem můžete nastavit, pouze pokud máte WhatsApp Business propojený s facebookovou stránkou.

Cílem WhatsAppu je přilákat více firem na platformu a motivovat je k použití aplikace pro obchodní komunikaci.

Facebook plánuje i sloučení WhatsAppu, Instagramu a Facebook Messengeru.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře