Platforma Watch nabídne prostor pro sledování i tvorbu pořadů

15. 8. 2017Novinky

Facebook představil novou platformu Watch. Ta vám usnadní vyhledávat a sledovat pořady, které máte rádi. Tvůrcům obsahu pak otevírá další příležitosti, jak zaujmout publikum a zpeněžit svou práci. Watch funguje na mobilu, desktopu i televizi.

Důraz, který Facebook klade na video, je evidentní. Video dnes najdete v konverzaci na Messengeru, na sociální síti získává stále dokonalejší metriky, aktualizace pravidelně získávají ale také tvůrci spotů. Facebook má pro to totiž dobrý důvod. Video obsah rozpoutává diskusi, spojuje lidi a podporuje komunitu. Je to také atraktivní způsob, jak zaujmout pozornost.

Pro uživatele

Podpora jednotlivých videí ale Facebooku nestačí. Chce jednotné místo, kde uživatelé mohou sledovat své oblíbené pořady, dívat se na zmeškané epizody seriálů a bavit se sledováním rozličného video obsahu, na který mají zrovna chuť. A tohle místo má být samozřejmě nativní součástí Facebook aplikace.

Platforma Watch je navíc zcela personalizovaná. Nabídne například Watchlist, kam si můžete uložit upomínku na nové epizody oblíbených seriálů, abyste je nepromeškali. Prohlížet si tu také můžete i zcela nové pořady, které zatím neznáte a které vám Facebook nabídne podle toho, na co se díváte vy nebo vaši přátelé.

Součástí je i sekce „Most Talked About“, která zdůrazní pořady, o kterých se lidé nejčastěji baví, sekce „What’s Making People Laugh“, která vybírá pořady na základě toho, kolik daná show získala reakcí „Haha“, nebo sekce „What Friends Are Watching“, která nabídne oblíbené pořady vašich přátel.

Při sledování můžete pořad komentovat nebo na něj jinak reagovat, případně se propojit s ostatními diváky. O svém oblíbeném pořadu pak můžete diskutovat v příslušných skupinách. K dispozici jsou také Show Pages, což je alternativa běžných stránek na Facebooku.

Pro tvůrce a marketéry

Watch nabízí příležitosti i pro tvůrce video obsahu. Můžete tu najít publikum, vytvářet komunity a monetizovat svá díla. Podle Facebooku mají šanci na úspěch především tyto typy pořadů:

  • Live show, která umožní přímé propojení s fanoušky.
  • Pořad, který je založený na vyprávění nebo který má konzistentní motiv.
  • Live události, které spojují komunitu.

Žánr přitom může být jakýkoliv – od komedie, přes reality show, až po sportovní přenosy.

Marketérům se navíc rozšíří i reklamní obzory. Watch totiž představuje nový in-stream video ad placement, který bude k dispozici pro kampaně optimalizované na účely video views, brand awareness, Page post engagement a reach. Do videí umožní umístit reklamy v délce 5-15 vteřin a zobrazí je ve spotech delších než 90 vteřin. Jiná forma reklamy zatím nebude možná.

Novinka je zatím k dispozici několika vybraným uživatelům a tvůrcům v USA, ale brzy by se měla rozšířit i do zbytku světa.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře