Každý, kdo pravidelně čte Newsfeed.cz, si určitě všiml, jakou neuvěřitelnou rychlostí Instragram vylepšuje svou platformu. Neexistuje týden, kdy by na trh nepřišel s nějakou novinkou! Společnost Vamp Brands zveřejnila přehledný seznam nejdůležitějších aktualizací Instagramu za rok 2019, na který se společně podíváme.
Jdeme na to. Tady jsou:
- Únor – IGTV byla v letošním roce jednou z důležitých částí sociální sítě, na kterou se soustředila její pozornost. Instagram v únoru zavedl náhledy IGTV do hlavního feedu. Pokud uživatel, kterého sledujete, přidá video do IGTV, zobrazí se vám minutový náhled videa v hlavním feedu, zbytek videa můžete dokoukat v IGTV.
- Březen – V tomto období bylo spuštěno přímé nakupování v aplikaci, které uživatelům umožňuje nakupovat produkty přímo v Instagramu, aniž by ho museli opouštět.
- Květen – Jednou z nejdiskutovanějších aktualizací, kterou Instagram začal testovat v květnu, je skrytí počtu likes u příspěvků. V současné době dochází ke skrývání likes pod příspěvky na Instagramu globálně.
- Červen – Další důležitá novinkou je Branded Content Ads, kterou Instagram zavedl v červnu. Inzerenti díky této reklamě mohou propagovat organický značkový obsah.
- Červenec – Skrývání likes u příspěvků Instagram v červenci rozšířil do dalších 6 zemí (Austrálie, Nový Zéland, Brazílie, Irsko, Itálie, Japonsko).
- Září – Na podzim přidal Instagram možnost označovat placené partnerství se značkou i v prostředí IGTV. Další změny se týkaly obsahu se zdravotní tematikou, kde došlo k omezení příspěvků, které propagují produkty na hubnutí a chirurgické procedury spojené s komerční nabídkou, pro uživatele mladší 18 let.
- Říjen – Instagram začal testovat novou funkci Product Launch Reminder, která bude upozorňovat na spuštění prodeje nového produktu. Dále Instagram propojuje nákupy s rozšířenou realitou, kde si může zákazník produkt virtuálně vyzkoušet. Velmi aktuální novinkou jsou šablony pro Stories, které mají pomoci firmám s kreativitou při tvorbě reklam. Nástroj najdete ve Správci reklam a je ideálním řešením pro menší značky.
Jakou aktualizaci Instagramu z roku 2019 byste do seznamu přidali vy? A která z novinek byla pro váš business nejpřínosnější?