Zprávy se vracejí na Facebook. Meta se tím snaží využít nového trendu v používání sociálních sítí, kdy se lidé z veřejného feedu stále více přesouvají k soukromým konverzacím.
Podle Mety se dnes prostřednictvím jejích aplikací odesílá více než 140 miliard zpráv denně. Na Instagramu už lidé prostřednictvím přímých zpráv (DM) sdílejí Reels téměř miliardkrát denně a také na Facebooku Meta zaznamenává silný nárůst soukromých sdílení videí.
Proto teď testuje možnost, jak lidem zpřístupnit Messenger schránku také přímo na Facebooku. Činí tak sedm let poté, co Messenger z Facebooku zmizel a získal podobu samostatné aplikace.
Tento návrat se děje v důsledku nového trendu, kdy se lidé na sociálních sítích odklánějí od veřejných příspěvků a přesouvají k soukromým zprávám. Podle Mety si teď přátelé mnohem více píší do Stories a posílají mnohem více DM než konverzují ve feedu. To ostatně potvrdila i nedávná zpráva, která ukázala, že zatímco čas strávený na Facebooku a Instagramu celkově roste, tvorba a zapojení klesá a osobní aktualizace zveřejňuje méně lidí než v minulosti.
Tomu se Meta samozřejmě snaží přizpůsobit a přicházet s novými nástroji. Nově testuje například možnost propagovat produkty v chatech na Instagramu. V IG Direct spustila také nový nástroj Channels, který v podstatě simuluje aktualizace feedu, akorát ve formě zpráv.
Návrat přímých zpráv na Facebook tak může být dalším faktorem, který bude dobré zvážit při plánování strategie a budování komunity.
Novinku Meta momentálně testuje a brzy by ji měla rozšířit více uživatelům. Podrobnosti se dozvíte na blogu Mety.