Poté, co Meta zaznamenala úspěch nástroje Channels na Instagramu, ho nyní rozšiřuje také na Facebook a Messenger. Tvůrcům a firmám se tak otevírá nový prostor, kde mohou sdílet aktualizace se svým publikem.
Meta představila Channels na Instagramu letos v únoru. V květnu zavedla možnost přidat do vysílání hosty. V červnu pak kanály zpřístupnila všem tvůrcům, přidala další funkcionality a spustila je i ve WhatsAppu. A nyní je rozšiřuje na další své platformy.
Jedná se o jednosměrný skupinový chat, který uživatelům umožňuje sledovat tvůrce. Ti pak mohou své fanoušky informovat o nejnovějších aktualizacích prostřednictvím přímých zpráv.
A právě z tohoto důvodu jsou Channels čím dál populárnější. V současnosti se totiž stále více konverzací odehrává v soukromých zprávách, kde lidé chtějí zůstat ve spojení se svými přáteli a zajímavými osobnostmi. Mnoho tvůrců využívá Channels k tomu, aby se svým publikem udrželi důvěrnější spojení, které navíc nemůže potlačit žádný algoritmus. To znamená, že vaše příspěvky tu uvidí každý.
A nyní budou Channels dostupné i na Facebooku, konkrétně na stránkách tvůrců. Tvůrci přitom budou moci svůj kanál propagovat i v rámci feedu.
Meta nabízí novinku i pro firemní stránky, které si budou moci vytvořit kanál v rámci Messengeru. Zde mohou sdílet hlasové poznámky, texty, fotografie, videa a GIFy.
Co se týče Instagramu, tady jsou Channels dostupné zatím jen pro tvůrce, ale Meta slibuje, že brzy je otevře i firemním profilům. Což by mohlo znamenat, že firmy by mohly v budoucnu vytvářet kanály také přímo na Facebooku.
Meta zavádí obě novinky postupně. K dispozici by měly být v následujících týdnech.