Co jsme si odnesli z Partner Bootcampu

26. 6. 2017Názory

Mám rest – delší dobu jsem do Newsfeed.cz nic nepsal. Teď bych to proto rád napravil a podělil se s vámi o dojmy a informace z Facebook Partner Bootcampu, kam jsme byli nedávno pozvaní jako Facebook Marketing Partner. Spolu s kolegy z ROI Hunter jsem se tedy vracel do svého bývalého působiště ve Facebooku v irském Dublinu.

Kam jsme se za dva roky partnerství posunuli?

Posun ROI Hunteru v rámci ekosystému marketingových partnerů Facebooku je právě na těchto akcích asi nejvíce patrný. Ekosystém je bohatý na partnery různého zaměření a specializací. Z jednoho z mnoha, který před rokem na podobných akcích moc nevyčníval, jsme se postupně propracovali na jednoho ze strategických partnerů v regionu EMEA, sedícího v první brázdě. Ne že by v zasedacím pořádku akce byla nějaká daná hierarchie. Je to spíš o našem vlastním nastavení, sedli jsme si dopředu nejspíš proto, že si už trochu víc věříme.

Jak se nám to podařilo?

Naše spolupráce s Facebookem je výhodná pro obě strany. To znamená, že my dáváme Facebooku kvalitní feedback o early (alpha/beta) produktech, které jim pomáháme testovat (ještě než je uvedou do API všem partnerům), úzce spolupracujeme s jejich produktovými týmy z Menlo Park, a na oplátku jsme představováni klientům a zváni na eventy Facebooku. Navíc pozorně posloucháme, co nám Facebook říká, a pekelně rychle inovujeme. Na rozdíl od dalších, mnohem větších (ale i mnohem pomalejších, se zastaralým kódem) partnerů nás Facebook vnímá jako „nimble“, firmu, která umí rychle inovovat a flexibilně ohýbat technologii dle neustále se vyvíjejících potřeb marketérů.

Kromě toho dokážeme integrovat s Google Analytics a dalšími zdroji dat, které Facebook sám udělat nemůže. Nezanedbatelným faktorem je i to, že jsme jedním z nejrychleji rostoucích partnerů v EMEA, a i když se v absolutních částkách „ad spendu“, který projde naší technologií do Facebooku, zatím řadíme spíš k menším partnerům, rychlost našeho růstu je pro Facebook zajímavá a podporuje nás v něm.

O čem se tedy mluvilo v Dublinu?

Partner Bootcamp je setkání partnerů s týmy z Facebooku a určité „nastavování priorit“, které Facebook po ekosystému svých partnerů chce.

Našlapaná agenda Bootcampu.

Hned prvním řečníkem byl Joe, šéf celého partnerského týmu (Facebook Marketing Partners) v EMEA. Otevřel event a zdůraznil tři priority: Activate, Build, Service (volně přeloženo jako „Aktivujte, Vyvíjejte, Obsluhujte“) a uznal, že být partnerem Facebooku může být poněkud „tricky“. Facebook velmi rychle inovuje, od začátku roku uvedl už přes 100 nových ads produktů, proto je dobré se na chvíli v rámci tohoto eventu zastavit a podívat se na vývoj Facebooku v širších souvislostech.

Následoval Kai, šéf EMEA eCommerce, jedné z pro nás nejzajímavějších vertikál. Kai mluvil o řešeních pro mobil, personalizaci videa a o měření.

Kai mluví o potenciálu eCommerce. Ty miliardy nejsou vymyšlené.

Pak nastoupil první produktový řečník, brilantní Doug, vedoucí vývoje produktů Lead Ads a Offline Conversions. Jeho řeč už byla techničtější, ale neméně zajímavá. Mluvil o technickém vývoji v Lead Ads, o dalším vývoji v integracích offline dat do Facebooku a pochopitelně o nových produktech, o kterých zatím konkrétně psát nemůžu.

Klienti využívají produkty Facebooku kreativně. A v San Franciscu se zjevně nenosí ponožky.

Naše oblíbené téma – Dynamic Ads – skvěle pokryla další řečnice a první žena na pódiu, fantastická Giulia, produktová manažerka dynamických produktů. Mluvila o tom, že vývoj nákupních zvyklostí se radikálně mění, lidé dnes mnohem více objevují i nakupují z mobilních zařízení a nejvzácnější měnou je jejich pozornost. Proto reklamy musí být tak personálně relevantní, jak je to jen technicky možné, a dynamické reklamy jsou velkou součástí této personalizace marketingu na úrovni jednoho člověka (každý jednotlivec zacílený jednou dynamickou kampaní vidí jinou reklamu, podle toho, co ho zajímá).

Dynamické reklamy kladou rovněž vysoké nároky na kreativitu (jak udělat reklamy generované z feedu atraktivní). Mluvilo se o kreativních vrstvách nad vrstvou produktů z feedu (tak to funguje v našem Template Editoru) a o dalších očekávaných inovacích v tomto směru.

Po Giulii nastoupil Yair, produktový manažer a bývalý „solutions enginer“ z Tel Avivu, který popsal další vývoj v maximalizaci hodnoty, v optimalizaci výkonu, v relevanci, detailně mluvil i o biddingu a vůbec otevřel obzory a perspektivy dalšího možného vývoje v těchto oblastech a především ve vývoji algoritmů Facebooku.

Dejte machine-learning algoritmům Facebooku dost prostoru učit se, shrnul Yair.

Pokračoval Joe, další zástupce produktového týmu z Menlo Park, který mluvil především o měření, o multi-touch atribuci a o možnostech měření kompletní konverzní cesty zákazníka. Kdo se jenom trochu orientuje v atribučních modelech, ví, že změřit kompletní cestu zákazníka skrze kanály (multi-channel) a skrze zařízení (cross-device) je zatím technicky velmi obtížné, respektive nemožné. A Facebook, Google i další hráči v této oblasti soupeří o to, kdo přinese komplexní řešení měření jako první.

Kdo tohle umí změřit?

Opět se vrátil na stage Yair, který popsal další vývoj v offline konverzních cílech (nákupy v kamenných prodejnách, tedy offline a jejich měření, tzn. viděl / kliknul na reklamu na Facebooku, následně nakoupil offline). Důležitá statistika: 49 % offline konverzí je ovlivněno online interakcemi. Přitom 92,2 % všech dnešních nákupů probíhá offline (v USA).

Yair mluví o offline konverzích.

Po polední pauze nastaly breakout sessions, kde developeři šli na techničtější přednášky, zatímco my ze sales jsme si vyslechli panelovou diskuzi na téma, jak nejlépe spolupracovat s Facebookem, vedenou manažerem partnerů Garethem. Brilantní panel, kterého se zúčastnili i další zástupci Facebooku, se zaměřil na důležitost transparentnosti a proaktivity v komunikaci práce s klientem zpět do Facebooku.

Joe o úspěchu Collection formátu.

Po panelu a krátké pauze se pokračovalo v produktově zaměřených sessions. Zástupci Facebooku pohovořili o formátu Collections, Offer Ads, Video Ads a Instagramu, na pódiu se opět vystřídali Joe, Doug, nově nastoupil i Matt (video lead pro brand marketéry) a Mike (produktový lead Instagramu).

Matt zauvažoval o kreativitě ve video reklamách.

Na konci eventu proběhla fantastická Q&A sekce se všemi speakery. Bylo to poučné, inspirující a dozvěděli jsme se mnoho. Bohužel ne o všem zatím mohu detailně psát. Omlouvám se také všem, že uvádím pouze křestní jména řečníků, ale nerad bych, aby je začal někdo kontaktovat a vyptávat se na chystané produkty. Přece jen to byl event určený pouze technologickým partnerům a i my jsme zavázaní Facebooku určitými pravidly.

Mike promluvil o inovacích v Instagramu.

Nicméně pokud chcete jako náš klient tyto nové produkty testovat s námi, je velmi pravděpodobné, že je v platformě budeme mít naimplementované jako jedni z prvních partnerů. Jako Marketing Partner Facebooku i jako firma jsme tímto způsobem nastavení a inovujeme hned, jak nám Facebook tyto nové produkty zpřístupní. A to je, myslím, cenné i pro naše české obchodní partnery a klienty.

Od ledna 2016 jsem Sales Hunter v ROI Hunter. Ex-Facebooker: od června 2013 do prosince 2015 jsem pracoval ve Facebook Dublin jako Client Partner, Czech. Teď jsem v Praze. Chcete dělat Facebook Ads pořádně? Zde se dozvíte jak. Jo a pište nám feedback, tento server je pro vás.

Komentáře