Tescoma je český výrobce kuchyňských potřeb s dlouholetou tradicí. Řada jejích výrobků nese označení světový patent a mnoho z nich získalo prestižní ocenění za design, jako jsou RED DOT DESIGN AWARD nebo German Design Award. Tento klient se na nás v Acomware obrátil s přáním zlepšit komunikaci na facebookových profilech. Jejich dřívější příspěvky totiž získávaly jen minimální odezvu fanoušků. Jak jsme tento nedostatek vyřešili?
Potřebovali jsme vzbudit správná očekávání
Facebook slovenské Tescomy spravujeme již od roku 2019. Za tu dobu jsme stihli zapracovat na kreativě i výkonnostních kampaních.
Prioritou bylo upřesnění cílových skupin a poznání jejich očekávání. Pozornost vedla především na lidi se zájmem o vaření, kuchyni, recepty a gastronomii.
Zároveň měla komunikace promítnout samotnou vizi značky. Ta chtěla působit jako lovebrand pro všechny milovníky velkého i malého vaření.
Produkty zrcadlily každodenní činnosti
Nejprve jsme si stanovili, jak chceme, aby Facebook na svou komunitu působil. Rozhodnutí vedlo k důrazu na probuzení emocí přes chytlavé texty a obrázky. Tato práce měla 2 fáze.
V té první jsme se zaměřili na situační příspěvky. Naše komunikace zobrazovala nádobí a doplňky přímo ze situací každodenního života. Slibovali jsme si od toho větší emoční propojení s naším publikem. Uživatelé díky tomu pochopili výhody produktů mnohem přirozeněji než u nicneříkajících produktových fotek na bílém pozadí.
Komunikace dále kladla důraz na zachování brandové barvy – červené – na každém z vizuálů. Tu uživatelé viděli například v podobě červeného objektu přímo v obrázcích nebo alespoň červeného loga na každé fotce. Chtěli jsme, aby lidé značku na první pohled rozpoznali od konkurence a snáze si ji zapamatovali.
Naopak jsme zcela vyřadili foto koláže a animované vizuály. Podle výsledků testování vzbuzovaly minimální odezvu uživatelů.
Komunikace šla naproti chování Facebook uživatelů
Také textace příspěvků prošla úpravami. Zkrátili jsme je na potřebné minimum, aby jejich přečtení netrvalo déle než 3 vteřiny. Podle studií i testování vyšlo, že v našem případě fanoušek u postu déle nevydrží.
Delší texty jsme začaly využívat pouze u příspěvků, které komunikovaly podrobné informace o produktu, a těch není tolik.
Obsah jsme lokalizovali do slovenštiny. Strojový překlad získává podle našich zkušeností obvykle horší ohlas, a proto nám s ním pomáhala rodilá mluvčí.
Formát příspěvků také prošel změnou. Testování, které proběhlo formou přispívání všech formátů a následného vyhodnocování, ukázalo, že nejlépe fungovaly klasické fotky s poměrem stran 1:1, které působily uživatelsky přívětivěji na desktopech i mobilních rozhraních. Měly totiž největší organický dosah i úspěšnost. Příspěvky řadíme do několika tematických okruhů, kterých se držíme a pravidelně je „točíme“. Patří mezi ně například:
- produkty Tescoma,
- články na blogu,
- slevové akce.
Finálním výsledkem jsou situační fotky s jednoduchými a údernými texty, které emočně pasují přesně do naší cílové skupiny.
Přispíváme pravidelně dvakrát týdně. Díky systému ZoomSphere na správu sociálních sítí je plánování obsahu i analytika uživatelsky příjemné pro nás i pro klienta. Co se týká ostatních aspektů stránky, rozvinuli jsme informační text v sekci „Můj příběh“ a celkově udělali prostředí profilu atraktivnější.
Zvýšení organického dosahu až o 86 %
V listopadu 2019 se nám podařilo zvýšit kontinuální nárůst fanoušků o polovinu vůči předchozím měsícům. Tento trend stále udržujeme.
A jak vypadá Tescoma SK v číslech?
- Nárůst organického reache o 86 %
- Zvýšení viral reache o 294 %
- Průměrný engagement rate na 6,20 %
- 100+ nových fanoušků měsíčně
Shrnutí?
Výsledkem změn je zvýšení návštěvnosti facebookové stránky, vyšší dosah jednotlivých příspěvků i spokojenost klienta. A o tu nám jde především!
Rozhodně se tedy nebojte experimentovat a stále vylepšovat strategii. Zároveň nezapomínejte, že sociální sítě se vyvíjí nesmírně rychle a to, co platí dnes, zítra fungovat nemusí.