Pokud se vám na Facebooku objeví nový požadavek na kontrolu soukromí, nelekejte se. Jedná se o vylepšení nástroje, který vás provede čtyřmi důležitými kroky v ochraně vašich osobních údajů. Facebook ho začal od ledna zobrazovat postupně všem uživatelům.
Pokud se vám možnost sama nezobrazila, můžete ji najít v mobilní aplikaci Facebooku v hlavním menu pod Nastavení a soukromí. Dále vyberte Přehled soukromí a klikněte na Projít si několik důležitých nastavení soukromí.
Ve webové verzi tuto možnost naleznete pod ikonou otazníku a volbou Přehled soukromí. Facebook aktualizoval především grafickou stránku a vytvořil tak uživatelsky příjemnější a přehlednější variantu.
Kontrolu rozdělil do čtyřech sekcí:
1. Kdo může vidět, co sdílíte
První část Facebook věnuje základnímu nastavení, kde si můžete ověřit, s kým sdílíte informace z vašeho facebookového účtu, jako je telefon, e-mail nebo datum narození.
Dále si můžete:
- zvolit, kdo uvidí vaše budoucí příspěvky,
- omezit zobrazení příspěvků z minulosti,
- upravit seznam blokovaných osob.
2. Jak mít účet stále zabezpečený
Druhá sekce vám ukáže, jestli máte v pořádku heslo a zdali jsou vaše výstrahy při přihlášení aktivované. V případě, že byste měli něco z nastavení nedostatečné, Facebook zobrazuje i užitečné tipy, jak se lépe chránit.
3. Jak vás mohou lidé na Facebooku najít
Věděli jste, že vás mohou ostatní uživatelé najít na Facebooku i díky telefonnímu číslu nebo e-mailu? Ano, třetí sekce upravuje možnosti, jak vás mohou lidé na platformě vyhledat a požádat o přátelství.
4. Nastavení týkající se vašich údajů na Facebooku
Poslední téma zobrazuje přehled aplikací a webů, do kterých se přihlašujete skrze Facebook a v nedávné době jste je navštívili. Pokud uvidíte podezřelé přihlášení, stačí kliknout na tlačítko Odebrat. Facebook bude také nově zasílat oznámení o přihlášení do aplikací třetích stran.
Pokud vás tato problematika zajímá, projděte si také naše podrobné návody, jak zabezpečit účet na Facebooku a Instagramu, nebo další novinky, jak uživatelé získají ještě větší kontrolu nad tím, proč se jim zobrazuje daná reklama.