Facebook bude u stránek s velkým dosahem ukazovat původ příspěvků

26. 5. 2020Novinky

Facebook chce před volbami v USA zlepšit transparentnost obsahu a u firemních příspěvků bude ukazovat, z jaké země ho správci stránky publikovali.

Novinka se dotkne hlavně firemních profilů s vysokým dosahem. Nad příspěvkem se pod názvem stránky objeví informace, z jaké země pocházejí její správci. Nový nástroj bude k dispozici jak na Facebooku, tak na Instagramu.  

Cílem je přinést publiku více informací o tom, kdo stojí v pozadí firemních příspěvků. Uživatelé tak snáze posoudí spolehlivost a autentičnost účtu. Platforma se k tomuto kroku uchýlila z důvodu blížících se amerických voleb.

Facebook chce ztížit zneužívání reklamy na jeho platformách. Z předvolebních období má totiž negativní zkušenosti, kdy aktivistické skupiny využívaly kampaně na sociálních sítích k ovlivňování voleb.

Zdroj: Facebook

Nejprve bude nová funkce k dispozici právě na území USA u facebookových a instagramových účtů, které oslovují velké publikum. Jestli budou nové štítky lokace k dispozici i v jiných zemích, není zatím jasné.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře