Facebook nahrazuje skóre relevantnosti třemi novými metrikami

1. 4. 2019Novinky

Facebook oznámil, že provede několik aktualizací reklamních metrik. Na konci dubna nahradí skóre relevantnosti třemi podrobnějšími metrikami a odebere dalších šest metrik. Facebook tím chce zavést akčnější a přesnější způsob měření úspěšnosti.

Skóre relevantnosti Facebook spustil v roce 2015. Inzerentům mělo poskytnout lepší přehled o výkonu reklamy a o tom, co od ní mohou očekávat. Skóre ukazuje, jak relevantní může být reklama pro cílové publikum. Stanovuje se na základě kladné a záporné zpětné vazby, kterou Facebook očekává, že reklama získá od publika.

Facebook nyní skóre relevantnosti nahradí 3 podrobnějšími metrikami diagnostiky relevantnosti reklamy:

  • Hodnocení kvality – Metrika srovnává vnímanou kvalitu vaší reklamy s reklamami, které chtějí oslovit stejné cílové publikum.
  • Hodnocení míry projeveného zájmu – Metrika srovnává míru projeveného zájmu u vaší reklamy a u reklam, které cílí na stejný okruh uživatelů.
  • Hodnocení konverzního poměru – Metrika srovnává očekávanou míru konverze vaší reklamy s reklamami, které mají stejný cíl optimalizace a oslovují stejnou cílovou skupinu.

Facebook také ukončí 6 stávajících metrik:

  • Uložené nabídky
  • Cena za uložené nabídky
  • Odpovědi na zprávy
  • Cena za odpověď na zprávu
  • Návratnost investic do reklamy na nákup v mobilní aplikaci
  • Návratnost investic do reklamy na nákup na webu

Facebook se snaží méně používané metriky nahrazovat novými a efektivnějšími způsoby měření, stejně tak dává na zpětnou vazbu inzerentů.

Proto zavádí tyto nové metriky, které by měly výše uvedené zastoupit:

  • Uložení příspěvku – Inzerenti získají přehled o tom, kolik uživatelů si uložilo jejich reklamu. Uložené nabídky bude Facebook zahrnovat do této nové metriky.
  • Nová spojení přes zprávy – Metrika bude měřit pouze zprávy z nových konverzací.
  • Zahájené konverzace přes zprávy – Metrika bude udávat, kolikrát lidé začali psát zprávy vaší stránce po alespoň sedmidenní nečinnosti.
  • Návratnost investic do reklamy pro vyvolání nákupů – Dříve byly ROAS metriky rozdělené pro konkrétní kanály, nyní bude jedna souhrnná.

Facebook bude metriky postupně aktualizovat v následujících týdnech, skóre relevantnosti odstraní k 30. dubnu letošního roku.

Zajímá vás víc? Objevte tipy pro diagnostiku relevantnosti reklam.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře