Facebook spouští novou aplikaci pro průzkum trhu

5. 7. 2019Novinky z Facebooku

Facebook přichází s novou mobilní aplikací. Aplikace nese název “Study from Facebook” a sbírá data, která sociální síti pomáhají vytvářet lepší produkty.

Stejně jako firmám pomáhají průzkumy trhu zlepšovat produkty a služby, i Facebook nyní přistupuje k této iniciativě. Chce zjistit, co uživatele zajímá, jak využívají ostatní aplikace, aby jim mohl nabídnout lepší možnosti.

Nový program pro marketingový průzkum zahrne uživatele, kteří si do telefonu stáhnou aplikaci pro sběr dat. Informace, které Facebook díky tomu shromáždí, využije pro vývoj svých produktů.

Jak program funguje? Facebook pouští do oběhu reklamy, které vyzývají uživatele k účasti na průzkumu. Když někdo na reklamu klikne, požádá ho Facebook o registraci. Pokud splní kvalifikaci, vyzve ho ke stažení aplikace Study from Facebook v Google Play Store. Uživatel, který se chce do programu zapojit, musí být starší 18 let. Facebook hodlá účast v programu uživatelům finančně kompenzovat, ale podrobnosti zatím nejsou známé. Program zatím běží v USA a Indii.

Foto: Facebook

Jakmile si uživatel aplikaci do svého telefonu nainstaluje, Facebook začne sbírat a analyzovat následující informace:

  • Které aplikace uživatel nainstaloval do telefonu.
  • Kolik času strávil v každé aplikaci.
  • Názvy aktivit aplikací a funkcionality, které využil.
  • Zemi, zařízení a typ sítě uživatele.

ID uživatelů ani žádný obsah, jako jsou fotky, videa nebo zprávy, Facebook sbírat nebude. Nebude ani prodávat shromážděná data třetím stranám nebo je používat pro cílení reklam. Data také nepřidá do informací v osobním účtu uživatele.

Přečtěte si podrobnosti o aplikaci Study from Facebook na webu aplikace nebo na blogu Facebooku.

Sdílejte článek, ať je vaše okolí zase o něco chytřejší :)
Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře