Facebook ukončuje Instant Articles

17. 10. 2022Novinky

Meta pokračuje v odklonu od zpravodajského obsahu a dává přednost zábavným videím. S tím souvisí i rozhodnutí o ukončení Instant Articles na Facebooku. Tento nástroj přestane být k dispozici od dubna příštího roku.

Instant Articles fungují na Facebooku od roku 2015. Jejich cílem je poskytnout mediálním vydavatelům poutavější a rychlejší způsob prezentace jejich článků, a pomoci tak se zapojením čtenářů. Během let získaly řadu nových funkcionalit a staly se také umístěním pro reklamy.

Nyní se však Meta rozhodla podporu Instant Articles ukončit, protože se chce více přizpůsobit preferencím uživatelů, kteří stále častěji považují video za nejpoutavější formát obsahu.

Podle Mety v současné době tvoří příspěvky s odkazy na zpravodajské články méně než 3 % toho, co lidé na celém světě vidí ve feedu Facebooku. Zpravodajský obsah už zkrátka není tak důležitým prvkem jako dříve. Pokud to ovšem není krátké video, jak nasvědčuje tato novinka.

Zájmem vydavatelů a médií by tak nově měla být tvorba videoobsahu na Facebooku i Instagramu. To by měla být nejlepší cesta k maximalizaci dosahu i zájmu uživatelů.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře