Instagram odpovídal na dotazy ohledně fungování svého algoritmu

30. 1. 2020Novinky

Instagram před časem zřídil účet @Creators, na kterém sdílí tipy, jak platformu správně využívat. V poslední době se tu objevily zajímavé informace o tom, jak funguje algoritmus, kde Instagram odpovídal na dotazy týkající se této problematiky.

Přečtěte si některé otázky a odpovědi, které Instagram na účtu @Creators sdílel v podobě Stories. Bohužel některé z nich nebyly úplně jednoznačné a konkrétní.

1. Jak často Instagram mění svůj algoritmus? Instagram odpověděl, že jelikož je ranking feedu poháněný stále novými daty díky strojovému učení, vylepšuje a přizpůsobuje se neustále.

2. Ovlivňuje typ účtu ranking? Instagram vyvrátil, že by měl firemní nebo verifikovaný účet vliv na ranking. Zmínil ale, že pro lepší pozici ve feedu je samozřejmě důležitá komunikace a interakce s účtem.

3. Mají lepší pozici ve feedu videa před fotografiemi? Instagram uvedl, že videa neupřednostňuje. Záleží prý na tom, jaký obsah na Instagramu konzumujete častěji. Pokud budete koukat převážně na videa a interagovat s nimi, ve feedu jich uvidíte více.

4. Jak se Instagram vypořádává s tím, že různé skupiny lidí chtějí obcházet algoritmus? Vzájemně a účelově si komentují a sdílí obsah, aby na oko předstírali komunikaci a zájem? Instagram uvedl, že toto nekalé chování nikdy nevede k dlouhodobému úspěchu. I když jejich strojový systém nerozpozná tyto praktiky hned, dříve nebo později takové chování odhalí a učiní proti němu opatření, která negativně ovlivní výslednou činnost daného instagramového účtu.

5. Proč se Instagram nevrátí ke chronologickému řazení příspěvků ve feedu? Instagram uvádí, že ranking feed je úspěšnější a příspěvky vidí o 50 % více uživatelů než u předešlého modelu.

6. Instagram vyvrátil i tvrzení, kde si někteří uživatelé mysleli, že upřednostňuje příspěvky, které získají hodně likes a komentářů v prvních 30 minutách. Nebo že Instagram do rankingu nepočítá komentáře, které mají jen pár slov.

7. Jaké faktory jsou důležité pro větší zaujetí publika, které Instagram bere v potaz? Odpověď je snadná. Komentáře, sdílení, likes a zhlédnutí. Váš účet musí být aktivní, musí interagovat, vykazovat komunikaci směrem k publiku, ale i komunikaci publika směrem k vám. Pro Instagram je důležitá komunita, kterou si vytvoříte.

8. Jak získat ověřený účet na Instagramu? Instagram prý pečlivě kontroluje všechny účty, které chtějí získat modrý štítek. Návod, jak ho získat, najdete v našem článku.

Pokud vás problematika algoritmu Instagramu zajímá více, přečtěte si podrobnosti. Tento článek jsme sepsali na základě briefingu, který v minulosti Instagram svolal pro vybrané novináře a přiblížil zde kritéria hodnocení algoritmu.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře