Instagram testuje nový režim Reels a algoritmus feedu

2. 5. 2024Novinky

Instagram experimentuje s dvěma novými funkcionalitami. Reels nabídnou nový režim čistšího zobrazení videí. Aktualizací prochází také algorimus hlavního kanálu příspěvků, který nově upřednostní originální obsah a menší tvůrce.

Reels

Instagram přináší nové, čistší zobrazení videí Reels. Režim Clear Mode aktivujete dlouhým stisknutím tlačítka. Po jeho zapnutí se skryje veškeré uživatelské rozhraní a popisy.

Díky takto „vyčištěné“ obrazovce se můžete lépe soustředit na hlavní obsah videa.

Zdroj: Alessandro Paluzzi

Feed

Instagram rovněž oznámil významnou aktualizaci algoritmu, která začne více prosazovat autory původního obsahu narozdíl od těch, kdo jejich díla pouze přesdílejí. Kromě toho chce dát více příležitostí menším účtům.

Aktualizace se skládá ze čtyř klíčových prvků:

  • odstranění profilů, které opakovaně zveřejňují cizí obsah, z doporučení – týkat se bude účtů, které opakovaně (10krát či vícekrát za posledních 30 dní) zveřejnily obsah od jiných uživatelů, který nevytvořily ani ho podstatným způsobem nevylepšily
  • přidání štítků k repostovanému obsahu – tím se Instagram snaží aktivně přesměrovat uživatele na původní tvůrce obsahu, a zvýšit tím návštěvnost jejich příspěvků
Zdroj: Instagram
  • nahrazení repostů původním obsahem v doporučeních – podobně jako v prvním bodě se bude Instagram snažit podpořit autory tím, že bude doporučovat pouze původní příspěvky; netýká se však obsahu, který byl významným způsobem upraven (například remix, meme, parodická kompilace a podobně)
  • větší distribuce obsahu menších tvůrců – dosud se Instagram zaměřoval na tvůrce s velkým počtem sledujících, nyní dá šanci prorazit i ostatním, což znamená, že veškerý nový obsah bude mít větší počáteční dosah, přičemž příspěvky, které v tomto počátečním testovacím publiku zaznamenají největší zapojení, pak získají větší distribuci
Zdroj: Instagram

Podrobnosti o novém algoritmu se dozvíte na blogu Instagramu.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře