Instagram umožní vypnout používání dat třetích stran pro cílení reklam

23. 11. 2020Novinky

Instagram přidal nové nastavení, kde si uživatelé mohou zvolit, jestli na ně bude možné cílit personalizovanější reklamy pomocí dat získaných od třetích stran.

V nastavení aplikace v sekci Reklamy najdete možnost Údaje o vaší aktivitě od partnerů. Tady si můžete vybrat, jestli chcete nebo nechcete, aby Instagram využíval data třetích stran, a nabídl vám tak relevantnější reklamy. Podobnou možnost zavedl Facebook začátkem letošního roku.

Instagram (stejně jako Facebook) využívá údaje z jiných aplikací a webů, aby lépe přizpůsobit reklamy každému uživateli. Tato data budou v budoucnu nabývat na významu s tím, jak se Instagram posouvá dál k ecommerce. Schopnost využívat tyto údaje bude klíčová pro retargeting a přímý prodej prostřednictvím aplikace.

Zdroj: Social Media Today

S tím, jak čím dál více firem hledá pokročilé nástroje pro trackování zákazníků, žádá naopak stále více uživatelů vysvětlení, jak sociální sítě sledují jejich aktivitu mimo své platformy. Facebook a Instagram se snaží udělat kompromis, a proto nyní nabízí uživatelům nový způsob, jak se z takového sledování a využívání dat odhlásit. S rostoucím vývojem a popularitou ecommerce možností se ovšem očekává, že naopak pouze malé procento uživatelů toto nastavení skutečně vypne.

O nové funkcionalitě vás Instagram upozorní notifikací v aplikaci. Pokud máte Instagram účet propojený s facebookovým, promítne se volba nastavení i skrze nastavení ve Facebooku.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře