Kinder: Sladká soutěž s ještě sladšími výsledky

3. 8. 2020Case studies

Nikomu z vás asi nemusíme představovat čokoládové vajíčko s překvapením uvnitř. S naším klientem Kinder spolupracujeme už nějaký ten pátek a za tu dobu nám rukama prošla spousta kampaní. Představili jsme novinku na trhu Kinder Chocofresh, zjistili jsme, jak by vypadal svět, kdyby mu vládly děti, a maminkám jsme v době adventu zpříjemnili předvánoční přípravy. V každé kampani se snažíme přinášet něco nového a jinak tomu nebylo ani během Velikonoc.

Plán zněl jasně

Zabavit naše fanoušky a připomenout jim krásu dětských her. Pro kampaň jsme zvolili hravé prostředí Canvasu, kde soutěžící měli za úkol hledat velikonoční kraslice. A stejně jako hospodyňky malují kraslice s tou největší péčí a precizností, i my jsme si s kampaní vyhráli do těch nejmenších detailů. 

Oddech od špatných zpráv

Když kampaň začala, už platila celostátní karanténa. K našemu úkolu udělat úspěšnou a hravou kampaň přibyl ještě jeden… Přivést fanoušky na trochu sladší myšlenky. Canvas jsme koncipovali jako hru pro celou rodinu, aby se mohli zapojit opravdu všichni. Odměnou pro ně byl nejen společně strávený čas, ale ještě 64 výherních balíčků od Kinder.

Celým Canvasem provázel velikonočně laděný Kinderino, který je se značkou, a především Kinder vajíčkem, dlouhodobě spojený. Cílem bylo dát hráčům nejen zajímavou výhru, ale hlavně zážitek spojený s hledáním a počítáním kraslic. Upustili jsme od jednoduchého počítání, které každého přestane bavit za 5 sekund. A vsadili na pořádnou „grafickou“ schovku, která probudí soutěžního ducha v každém z nás.

A povedlo se!

Díky zvolené kombinaci jsme oslovili přes 420 tisíc unikátních uživatelů s frekvencí 3,07, a to s investicí do ads v řádu nižších desetitisíců. Canvas nám skvěle zastoupil vlastní microsite a v kombinaci s Messenger botem zajistil našim soutěžícím pořádnou dávku zábavy.

Tomu odpovídá i čas, který v Canvasu naši uživatelé strávili. Průměrný čas se nám vyšplhal na 1 minutu a 45 sekund při ceně prokliku 0,70 Kč.

Bez třešničky dort nepodáváme

Jako sladkou třešničku na dortu jsme vytvořili Messenger bota, skrze kterého se mohli uživatelé zapojit do soutěže a ověřit si v něm správnost výsledného počtu kraslic. A že měl napilno! S Messenger botem se dalo do řeči kolem 14 tisíc soutěžících. Zapojit se mohli opakovaně, a proto se na druhý den vrátilo hned 68 % z nich! V druhé půlce soutěže jsme tak měli denně přes 3 tisíce aktivních unikátních uživatelů.

Jak už to tak bývá, když se nedaří, padnou i sprostá slova. Hlavně v online světě o peprné výrazy není nikdy nouze. Náš Messenger bot byl však pro tyto účely precizně vycvičen. Naučili jsme ho „pár“ sprostých slov, aby mohl vulgární soutěžící pěkně držet zkrátka. Koho nenaučila pravidla slušného chování maminka, na toho si posvítil Messenger bot a v soutěži nemohl dál pokračovat.

Nechme však promluvit čísla:

  • Celkem lidí v Messengeru 14 323
  • Na druhý den se vrátilo 68 % z nich
  • Vracelo se pravidelně 22 % uživatelů (7 dní po sobě)
  • Procento zobrazení Canvasu 76 %
  • Průměrná doba strávená v Canvasu 1:45:21
  • Cena za proklik 0,69 Kč

Dejte lajk, sledujte nás na Instagramu, v komentáři označte kamaráda, jo a nezapomeňte to hlavně sdílet… Při přípravě soutěže chtějte víc. Přidaná hodnota může mít podobu zábavy, vědomostí i společně stráveného času. Tvořte soutěž tak, aby byla pro značku i pro vás opravdovým přínosem.

Soutěže přece nemají být stereotypní nuda. To by bylo jako hrát tu jednu samou hru pořád dokola.

Vytrvalá milovnice fitness, která si ráda dá kachnu s pěti nebo tabulku čokolády. Cestovatelka srdcem i duší a hrdá majitelka staffordí slečny. V Socialsharks zastává funkci Social Media Managera a nejčastěji se stará o FMCG značky.

Komentáře