Marketingové tipy z WebExpa 2019

2. 10. 2019Názory

Letošní WebExpo bylo opravdu plné informací a inspirace. Již od první přednášky od Oobah Butler, který všem ukázal, jak ze svého dvorku na zahradě vytvořil jednu z nejlépe hodnocených restaurací na webu TripAdvisor, bylo jasné, že i markeťáci si na této konferenci přijdou na své. Řeč byla nejen o virálním obsahu, strategiích a atribuci, ale samozřejmě také o tom, jak se marketing vyvíjí s nastupujícím strojovým učením a umělou inteligencí.

Marek Kobulský: Data-driven attribution in detail

Markova prezentace o data-driven atribuci byla opravdu výživná. Pokrývala jak letmé základy, tak pokročilé praktiky pro vytváření atribučních modelů, které odráží počet a hodnotu konverzí napříč marketingovými kanály s vysokou přesností. Hlavními body byla tato tři témata, která byste měli mít podchycená:

  1. Pravděpodobnost konverze
  2. Seskupení kanálů
  3. Timeout kampaní

Dalším teď již obecnějším takeaway bylo ale to, že je třeba začít budovat custom řešení a nespoléhat pouze na atribuční produkty, které mohou být limitující a odráží reálnou hodnotu pouze do určité míry. Jak Marek podotknul, defaultní atribuce jsou produktem matematiků, ne marketérů a jejich relevance pro daný business je limitující.

Pokud byste s data-driven atribucí chtěli začít, ale nevíte jak, Marek v prezentaci uvedl odkaz na Marketing Attribution Tool, který si pro výpočet data driven atribuce můžete vyzkoušet.

Zdroj: WebExpo; Oobah Butler

Christopher Nosko: How one word can cut your sales by 44 %

Chris jako zkušený copywriter zabrousil do tématu kulturních a jazykových rozdílností mezi Českem a Spojenými státy a jejich dopadem na business. Pokud se tedy snažíte expandovat do USA, ať už s produktem, nebo službou, je třeba si uvědomit pár věcí:

  • Lokalizace: Pro Američany existuje dolar a nic jiného než dolar. Nenuťte je tedy opouštět vaši stránku a googlit si přepočet měny nebo cokoliv dalšího.
  • Formátování čísel a dat: Myslete na odlišné formátování čísel a dat a nezaměňujte tečku a čárku při psaní čísel.
  • Tón je klíčový: Američané si potrpí nejenom na široké úsměvy, ale také na pozitivní a zdvořilý tón, vaše copy by tedy mělo být ve stejném duchu.
  • Kredibilita: Chris velmi zdůrazňoval to, aby firmy spolupracovaly s rodilým mluvčím při tvorbě jakéhokoliv obsahu v cizím jazyce. Nuance rozhodují, což ukázal na skutečném případu, kdy špatný spelling připravil firmu o 44 % reálných prodejů. Tento příklad Chris ještě doplnil uvedením výzkumu v rámci online seznamek, kde bylo zjištěno, že například apostrof chybějící na správném místě snížilo response rate o 75 %.

Jessica Gioglio: Make your marketing memorable with visual storytelling

Jessica svou přednášku uvedla faktem z neurovědy, který říká, že příběhy a storytelling dokáže zapojit část lidského mozku, která nám umožní smyslový zážitek. Spolu s faktem, že 90 % informací, které se dostanou do mozku, jsou vizuální, Jessica ukazuje, že tahle kombinace je velmi silná a každý marketér by na ni měl při tvorbě strategie myslet.

V dnešní době automatizace, strojového učení a umělé inteligence jsou strategie, kvalitní storytelling a podmanivé vizuály klíčové pro získání a udržení zákazníka.

Jak se k tvorbě kvalitního vizuálního storytellingu postavit, shrnula Jessica do 4 bodů:

  1. Strategie je klíčová (jaká je vaše mise jako společnosti, co pro vaše zákazníky znamenáte, jaký je váš positioning, jaká je vaše vizuální identita).
  2. Kouzlo je v kreativních vizuálech.
  3. Nezůstaňte uvězněni v content plánu a vymyslete obsah, na který mohou vaši fanoušci a zákazníci navázat.
  4. Nesnažte se negativní ohlasy na vaši značku “zamést pod koberec”, ale místo toho přijměte fakta a navažte na ně.
  5. Jednou z hlavních myšlenek celé přednášky také bylo to, že by značky měly prioritizovat svého zákazníka a to, jak značku vnímá, protože vaše firma není taková, jaká by podle vás měla být, ale taková, jakou ji vidí vaši zákazníci.

Bessie Lee: How AI is changing advertising in China

Bessie ve své prezentaci ukázala, jak vážně bere Čína nástup umělé inteligence. Jako jedna z mála zemí má jasné plány na to, jak se na umělou inteligenci připravit až do roku 2050.

Řeč byla také o aplikaci WeChat a jak integrování téměř jakékoliv služby do této aplikace umožnilo získávat komplexní data o chování uživatelů. Ta jsou důležitá pro strojové učení a následné využití v praxi zefektivňování procesů.

WebExpo většinu přednášek včetně prezentací zveřejnilo online, takže pokud jste v tomto článku shrnutí přednášky, na kterou jste čekali, nenašli, můžete ji zhlédnout online v angličtině.

Nikol Chmelíčková on EmailNikol Chmelíčková on FacebookNikol Chmelíčková on InstagramNikol Chmelíčková on Linkedin
Na pozici Facebook Ads Specialist v Business Factory pomáhám klientům navrhnout reklamy na míru a následně optimalizovat jejich výkon pomocí nástroje ROI Hunter. Na Newsfeed.cz se s vámi ráda podělím o výsledky testování novinek a funkcionalit v rámci facebookových reklam.

Komentáře