MyShirt: Jak jsme o Vánocích meziročně zvýšili tržby o 3 109 386 Kč (244 %)

5. 11. 2020Case studies

Pamatujete si ještě Vánoce v roce 2019? Já si je pamatuji moc dobře. Poprvé za moji kariéru jsme se setkali v Čechách s přetlakem Facebook reklam. To znamená, že byla větší poptávka než nabídka. To vše v konkurenci inzerentů, která tu ještě nebyla.

Trápili jsme se primárně u klientů s nízkou průměrnou hodnotou objednávky. Výsledky nebyly špatné, ale ROAS se nijak výrazně nezvedl. Zároveň se nám nedařilo utrácet tolik, kolik jsme chtěli. Což byl problém, protože je u nás Facebook dominantní prodejní kanál.

Začali jsme dávat dohromady nápady, jak situaci řešit. Výlet do Dublinu na osobní schůzku byl brzy zavrhnut. Drahé letenky kolem Vánoc a pivo bez pěny, znáte to.

A tak nás napadlo poprvé vyzkoušet strategii Bully Method (Šikanu). Tuto strategii jsme převzali z USA od Tima Burda. Velká očekávání u amerických strategií nejsou na místě. Většina jich prostě v Česku nefunguje. Ale tentokrát jsme uhodili algoritmus na hlavičku.

Jak funguje aukce Facebook reklam?

Abyste pochopili strategii Bully Method, je důležité vědět, jakým způsobem funguje aukce Facebook reklam. Podívejte se na video z našeho online kurzu.

Bully Method

Když víme, jak funguje aukce, můžeme se posunout k samotné Bully Method – tady je další video.

Pro lepší přehlednost shrneme informace z videa

  • strategie je pro velké rozpočty (utráceli jsme desítky tisíc Kč denně)
  • potřebujete velmi dobrou kreativu (ideálně otestovanou)
  • přejdete na manuální bid (cost cap / cenový limit) 3x až 6x vyšší, než je průměrné CPA v účtu

Výsledky u klienta Vánoce 2018 vs. Vánoce 2019

U našeho klienta MyShirt jsme zaznamenali tyto výsledky:

Útrata311 199 Kč vs. 1 048 277 Kč
Obrat podle Facebook údajů1 289 082 Kč vs. 4 398 469 Kč
ROAS4,14 vs. 4,20
Počet nákupů1 987 vs. 6 499

Tip, který nezazněl ve videu…

Nezapomeňte při zvyšování rozpočtu v akvizici navyšovat i rozpočet na remarketing. Zdá se to jako banalita, ale tuhle chybu vídáme v účtech často. Tak se neokrádejte o lepší návratnosti a hezky to osolte.

Další tipy na strategie, najdete v našem kurzu na Digisemestru online. Momentálně pracujeme na dalších 2-3 hodinách obsahu, takže se máte na co těšit. Kurz je pro každého. Ať už jsi úplný začátečník, nebo pracuješ s velkými rozpočty.

Tady je třeba kousek reference od Míry Berana: “S FB jsem se jako PPC-čkář odkojený Sklikem a Google Ads dost pral. Po absolvování celého kurzu jsem se dal do úpravy kampaní. A výsledek? Investice do kurzu se mi vrátila do 24 hodin. A už za pár dní mi jela kampaň s denní útratou přes 1 000 Kč a PNO 15 %.”

Miliony vydělané v reklamách, tisíce hodin práce, stovky kampaní, desítky klientů. Facebook reklamě se Honza věnuje pořádnou řadu let. Kdy vytvořil první kampaň, si už nepamatuje, určitě to ale bylo v dávných dobách, kdy ještě ani Mark Zuckerberg netušil, co že mu to roste pod rukama. Dnes se zaměřuje na výkonnostní reklamy pro e-shopy, jako je Bibloo, UrbanStore, Pietro Filipi, Kara, Žufánek. Reklamy vytváří jednoduše: aby vydělávaly.

Komentáře