Nutella: Dvě minuty v B-ready Canvase za 0,30 Kč

3. 9. 2018Case studies

Vsadit vše na jednu kartu? Máte-li příběh hodný vyprávění, je to správná cesta. Přesně taková byla v kostce strategie Socialsharks pro letní kampaň Nutella B-ready. Naším esem v rukávu se stal Canvas, který jsme z běžného reklamního nástroje přeměnili na něco výjimečného. Něco, u čeho se rádi zastavíte a strávíte trochu času. Přesněji řečeno až necelé dvě minuty.

To je při dnešním zuřivém scrollování feedem skoro jako zastavit se a v klidu si přečíst pohádkovou knížku. Průměrně vnímá uživatel post 3-4 sekundy. Naše dvě minuty jsou čas, který odpovídá spíše návštěvě webové stránky, než sockám. Jak jsme takového výsledku dosáhli? Nápovědu už máte. Mrk mrk.

Zapomeňte na Canvas, jak ho znáte

Facebook Canvas už není žádný mladík. Od doby, kdy jsme jej jako první v Čechách použili pro konverzní kampaň Teta Drogerie, se z novátorského formátu stala rutina. Canvasů jste od té doby jistě proklikli už habaděj. Dopředu v nich tušíte pár otoček, dlouhý odstavec s textem i velký závěrečný button. Přes dva roky jde o funkční součást marketingového mixu. Je to holý fakt. Kampaně si bez Canvasu sotva umíme představit.

Pro B-ready jsme se ale rozhodli vydat proti konvencím běžných Canvasů. Otočit principy vzhůru nohama, zaujmout od první sekundy a dokonale překvapit nic netušící uživatele.

Canvasem, který je prostě pohádka.

My v Socialsharks jsme zvyklí vždy překvapovat a dělat věci jinak. A myslíme to vážně. Proto jsme se rozhodli vytvořit Canvas, který bude vystupovat z řady a který nebudete chtít vypnout. Nutella B-ready prostě nebude sedět v koutě!

Emoce a hacky

S klientem Ferrero už dlouhodobě budujeme lásku k Nutelle na stránce a společně s fanoušky sdílíme své recepty či vtípky. Legendární lískooříšková pomazánka se stala téměř symbolem lásky i hravosti. Proto jsme se to rozhodli reflektovat a vytvořit skutečnou nutellovou lovestory se špetkou dobrodružství, které k Nutella B-ready patří.

Neobyčejnou pohádku jsme přece nemohli odvyprávět v klasickém layoutu.

Soustředili jsme se na klíčové přísady – emoce a hlavní benefit produktu – vzít si svou Nutellu na cestu. Canvas jsme celý koncipovali jako pohádkový příběh a zároveň hru, ve které můžete do příběhu zasahovat. Klasická MPAčka jsme totiž využili jako hádanky, a uživatel tak mohl vybrat cestu, po které se hrdinové našeho příběhu vydají.

Celý Canvas byl zároveň oboustranný, a tak mohl uživatel sledovat dvě dějové linky, jednu shora a druhou zezdola. Klasický Happy End se tedy nacházel uprostřed. Kapitoly příběhu byly číslované a drobné psané poznámky vás vedly krok za krokem po cestě za láskou.

Navíc byl příběh celý rýmovaný, proto ponořit se do něj a užít si cestu byla úplná hračka!

Stories + Canvas = VNL

Propagovat Canvas za pomocí Stories je jako mazat Nutellu na chleba. Stane se z toho kombo, kterému nejde odolat. Jen díky Stories jsme za krásnou cenu 0,30 Kč CPC získali 23 538 prokliků do Canvasu. Což je tak o 390 % víc, než prokliky za stejnou dobu z Facebooku.

K tomu, aby toto kombo fungovalo dokonale, je potřeba vytvořit kreativu skutečně na míru. Vytvořili jsme proto animaci, kde naše postavičky lákají k interakci na první dobrou. Když vidíte, jak je ten Canvas těžký, tak byste jim také pomohli swajpnutím, ne?

O tom, že naše cílovka má srdce a naší dvojici ráda pomůže, svědčí i celkové výsledky. Ve zkratce:

  • Oslovili jsme 572,673 uživatelů z toho 472 705 jenom díky Stories
  • 2,278,478 impresí
  • 0,30 Kč CPC do Canvasu přes Stories
  • 1 minuta a 55 sekund byla průměrná doba v Canvasu
  • 28,475 uživatelů po dobu kampaně Canvas vidělo

Co na závěr?

Canvasem pro Nutella-B-ready jsme se znovu přesvědčili o tom, že plavat proti proudu se vyplatí. Pár žraločích rad, jak na to?

  • Emoce nad produkt
    Nemusíte tlačit produkt úplně všude. Zkuste se na to, jako my v našem Canvasu, podívat z druhé strany. Doveďte uživatele ke značce skrz emoci a příběh. Funguje to!
  • Hlavní je interakce
    Jeden z nejdůležitějších pointů Canvasu a Stories. Můžete mít líbivý vizuál a příběh, ale pokud si uživatele nezaháčkujete, odejdou. Dejte jim roli v příběhu a veďte je. Oni pocítí svoji důležitost a zodpovědně pomohou dokreslit příběh. Tak jako u nás ve Stories zvedali Canvas a v Canvasu skládali cestu pro Nuta a Ellu.
  • Hackovat, hackovat, hackovat
    Přemýšlejte nad formáty jinak. Hledat jejich kreativní využití a zkoušet nové způsoby může působit jako hledání jehly v kupce sena, ale když ji najdete, překvapení vašich fanoušků stojí za to. Není nic krásnějšího, než vidět ve vašem feedu něco nového při dnešní záplavě shuttrových fotek s claimem.
  • Propojte to správně
    Když už máte své veledílo hotové, vyberte ten správný způsob, jak ho ukázat. Nezapomeňte na to, že Stories a Canvas jsou jako Nutella a chleba a klape jim to spolu výborně.

Síla Canvasu není v poznání jeho možností, ale v možnostech, jak toho poznání využít. Naše interaktivní pohádka se stala nebojácným jednorožcem na poli reklamních příspěvků a máme z ní ohromnou radost!

Nebojte se dělat věci jinak a vymáčkněte z formátů co nejvíc. Jednoduše to stojí za to.

Lenka je konceptuální umělec , který dobrovolně utekl do světa reklamy. Milovnice offlinu pracující pro online. Racionální snílek s láskou k OOTB. Pracuje v agentuře Socialsharks jako Social Media Manager,stará se o klienty Nutella, Kinder, Disney a slovenský Big Shock.

Komentáře