Přání se mají plnit nejen o Vánocích aneb Využití eventu AddToWishlist v dynamickém remarketingu

19. 2. 2020Case studies

Ve spolupráci s Allegro.pl jsme v Business Factory testovali využití eventu AddToWishlist v dynamickém remarketingu na Facebooku. Cílem bylo zasáhnout reklamou návštěvníky webu, kteří si přidali zboží na Seznam přání, ale nenakoupili. Kampaně mají od samého začátku skvělé výsledky a staly se významným zdrojem konverzí. Přečtěte si, jak jsme postupovali.

Základními a povinnými událostmi pro fungování dynamického remarketingu na Facebooku je Zobrazeno (ViewContent), Přidání do košíku (AddToCart) a Zakoupeno (Purchase). Událostí, které je možné sledovat, je ale mnohem více. My jsme ve spolupráci s polským e-shopem Allegro.pl otestovali cílení na AddToWishlist. Základní myšlenkou bylo, že zákazníci si do Seznamu přání dávají zboží, které buď aktuálně není skladem nebo o jeho nákupu vážně uvažují, případně čekají na snížení ceny.

Facebook v dynamických reklamách vždy zobrazuje pouze produkty, které jsou aktuálně In stock, tedy skladem. Pro jistotu je ale možné nastavit v sadě produktů filtr a zahrnout pouze produkty, které jsou skladem a připravené k odeslání. Zákazníkovi, který čeká na naskladnění produktu, reklamou oznámíme, že zboží již máme a může si ho rovnou koupit. Ostatním připomeneme, že je zboží stále dostupné, v ideálním případě ve slevě.

V následujícím postupu se dozvíte, co je k rozjetí takové kampaně potřeba.

Nastavení události

Prvním krokem musí být nastavení události Přidání do seznamu přání (AddToWishlist). Jsou dvě možnosti. Záleží na tom, jak máte na webu funkci nastavenou. Buď se pixel načte po prokliku na tlačítko Přidat na seznam přání, nebo po načtení stránky. Do pixelu události doporučujeme vložit všechny dynamické parametry, tedy ID produktu, typ produktu, cenu a měnu. Nezapomeňte otestovat, zda je pixel správně nasazený a posílá všechna potřebná data.

Nastavení eventu AddToWishlist

Nastavení kampaně

Kampaň cílenou na AddToWishlist bohužel není možné nastavit přímo ve facebookovém Správci reklam. K tomuto typu reklam musíte využít platformy třetí strany, jako například v našem případě – platformu ROIHunter, která tuto možnost nabízí.

U samotného nastavení kampaně se nám velmi osvědčilo stanovit minimální cenu produktů, které inzerujeme. Zvýšila se nám tak hodnota nákupů a ROI. Bidovací strategii jsme zvolili tu, která nám nejlépe funguje, a reklamu jsme umístili pouze do nejlépe konvertujících placementů. Cílení kampaně jsme zvolili na publikum AddToWishlist a vyloučili jsme ty, kteří nakoupili, případně i ty, kteří už zboží vložili do košíku. Dále jsme nastavili délku publik (viz obrázek).

Nastavení v ROIHnter

Pro Allegro máme spuštěné zvlášť kampaně na AddToCart, proto zde toto publikum vylučujeme. Zvolili jsme 7denní publikum, protože máme dostatek dat a 7 dní je v našem případě nejrelevantnější délka. Doporučujeme ale otestovat, jaká délka bude relevantní pro váš e-shop. Pokud by bylo 7denní publikum příliš malé a reklamy se nezobrazovaly, zkuste 14 nebo 30 dní.

Co se týká reklamy, v kampaních pro Allegro používáme formát carousel a navíc šablonu vytvořenou přes Template Editor (TEDI), do které propisujeme aktuální výhody vztahující se k danému produktu (slevy, body navíc, dopravu zdarma a podobně). Funguje to výborně, ale je potřeba, aby byla všechna data v produktovém feedu jako samostatný custom_label.

Výsledky kampaní

Základní metrika pro hodnocení výkonu kampaní v Allegro je ROI počítané na základě vlastních dat, která denně importujeme z klientova interního systému přímo do platformy ROIHunter. Jde pouze o nákupy uskutečněné na základě prokliku na web, nikoliv post view konverze.

Výsledky kampaní cílených na AddToWishlist jsme porovnali s kampaněmi cílenými na ViewContent a AddToCart, přičemž AddToCart (neboli Opuštěný košík) je pro dynamický remarketing nejrelevantnějším publikem, které můžeme použít. Kampaně cílené na AddToWishlist měly průměrně o 32 % vyšší ROI než ViewContent a jen o 15 % nižší než AddToCart (viz graf).

Přidáním nového typu kampaní jsme navýšili počet nákupů průměrně o 18 %.

Srovnání výsledků kampaní s rozdílným cílením na základě událostí

Spuštěním dynamického remarketingu na event AddToWishlist jsme nalezli nový zdroj konverzí (nákupů) s nadprůměrně vysokým ROI. Kampaně stále běží a stabilně vykazují skvělé výsledky.

Již několik let se zabývám online marketingem, a to jak pro velké firmy, tak pro malé klienty. Nyní spolupracuji s Business Factory, vytvářím a spravuji kampaně na Facebooku a Instagramu pomocí platformy ROI Hunter. Ráda cestuji a získávám nové zkušenosti.

Komentáře