Rozhýbali jsme sítě charitativního běhu Teribear

25. 5. 2020Case studies

Nadaci Terezy Maxové pomáháme už několikátým rokem. Za tu dobu nám její projekt Teribear přirostl k našim žraločím srdcím. A nejen k našim. Teribear je totiž nejúspěšnější charitativní běh v České republice a v roce 2019 trhal rekordy. 

Akce se v minulém roce zúčastnilo přes 20 tisíc lidí, kteří svými 407 196 kilometry vyběhali 12 215 880 korun českých.

Jak jsme rozhýbali celou Prahu?

To vám hned prozradíme. Stačilo použít jen několik ingrediencí. Za to ale kvalitních.

  • 1 ochota pomáhat
  • 4 žraloci
  • 5 ochotných partnerů
  • 35 influencerů
  • 32 kreativ

Pak už stačilo všechny ingredience stačilo správně namixovat. Postupně dávkovat a nakonec se těšit z výsledků. Zajímá vás přesný recept? Tak pojďme na to.

Běh s Teribearem trvá jeden týden. Zasít myšlenku k účasti nebo dárcovství trvá ale mnohem déle. 

Rozhodli jsme se proto vytvořit dlouhodobější komunikaci, která případné dárce či účastníky bude edukovat a přesvědčí je o tom, že pomoc je správná volba. Před eventem, během, i po jeho ukončení. 

První krok – jednoznačný brand manuál

Veškeré vizuály, které byly vytvořené pro akci Teribear, byly vizuálně sjednocené tak, aby bylo hned jasné, o jaký projekt se jedná.

Druhý krok – hlavní message

Rozhýbej se s Teribearem! Hýbat se může každý! A každý se také může zapojit. Proto jsme v komunikaci pracovali s tímto heslem. Nechtěli jsme oslovit jen běžce, ale všechny potenciální dárce a účastníky. Svým pohybem totiž mohou rozpohybovat i život někoho jiného. 

Třetí krok – brand awareness

Vytvořili jsme sérii formátů, které měly za úkol seznámit uživatele s Teribearem a Nadací jako takovou. K tomu nám posloužil Canvas, který jako “jednoduchá microsite” přímo na Facebooku a Instagramu edukoval o všech aktivitách Teribearu i Nadace jako takové. 

Nechyběly ani statické posty, ve kterých jsme komunikovali pozitivní příběhy lidí, kterým Nadace a Teribear pomohly. Šířit pozitivní energii a příběhy rozhýbaných životů byl jeden z nejdůležitějších kroků naší komunikace. Díky autenticitě příspěvků se organicky šířily nejlépe a víc než polovina všech sdílení byla právě u těchto příběhových postů.

Chtěli jsme oslovit jednotlivce, kteří už dokázali, že umí rozhýbat lidské životy.  Vytvořili jsme proto reálné statistiky jmen, které přispěly v minulých ročnících. Tímto způsobem jsme dárce motivovali k tomu, aby věnovali určitou částku a podpořili tak statistiku u svého vlastního jména.  

Pro posílení povědomí o běhu jsme využili 35 influencerů, kteří si předávali virtuální štafetu na sociálních sítích, kterou odstartovala samotná Tereza Maxová.

Ve svých Stories vyplnili námi vytvořenou šablonu na které ukázali, jak se oni hýbou pro Teribear a označovali další influencery, kteří ve štafetě pokračovali až do samotného začátku akce.

Tímto způsobem se nám podařilo oslovit velké množství potenciálních účastníků a dárců. A to už měsíc před akcí! 

Důležitou součástí bylo také zapojení hlavních partnerů, kteří se dokázali spojit pro dobrou věc a bez kterých by tento projekt nemohl existovat.

Vytvořili jsme štafetu partnerů Teribearu, ve které jsme znázornili jejich společný “běh” pro dobrou věc. Uživatelům jsme servírovali řetězové video příspěvky s předáváním partnerské  a to postupně podle toho, kterou část štafety už viděli.

Neopomenuli jsme partnery zviditelnit i přímo při běhu. Na trase jsme nechali vytvořit aqua ads s povzbuzujícím textem od jednotlivých partnerů a číslem již zaběhnutých kilometrů. Kromě oživení trati jsme tak partnery přirozeným způsobem propojili s během samotným a ukázali jsme, že když jde o dobrou věc, tak táhnou za jeden provaz.  

Díky propojení použitých formátů jsme rozhýbali sociální sítě již před samotným začátkem akce. A odměna byla sladká. Zvýšili jsme povědomí o běhu i Nadaci jako takové, edukovali jsme o možnostech dárcovství a dosáhli jsme rekordních čísel.

Za období od 26.7.-23.9. 2019 jsme dosáhli těchto výsledků:

  • Kreativy s Teribearem se zobrazily víc než 3,1milionkrát
  • Náš obsah vidělo téměř 700 tisíc unikátních uživatelů
  • 629 nových fanoušků na stránce Nadace Terezy Maxové
  • Získali jsme 29 296 reakcí u příspěvků
  • Nejvyšší procento zapamatovatelnosti reklamy se vyšplhalo na 29,43 % (oproti průměrným 7,91 %)
  • Na event Teribear 2019 se díky aktivaci přihlásilo 7 339 uživatelů (oproti minulému roku 2,4k uživatelů)

Jako žraloci milujeme dělat dobré skutky. Následný pocit totiž stojí za to! Zkuste to taky. Protože i díky vám můžeme rozhýbat životy těch, kteří to skutečně potřebují.

Lenka je konceptuální umělec , který dobrovolně utekl do světa reklamy. Milovnice offlinu pracující pro online. Racionální snílek s láskou k OOTB. Pracuje v agentuře Socialsharks jako Social Media Manager,stará se o klienty Nutella, Kinder, Disney a slovenský Big Shock.

Komentáře